„To nic, że niektóre mechaniki są tylko dla zabawy i odgrywania ról”. Twórcy Helldivers 2 odpowiadają na krytykę balansu
Twórcy Helldivers 2 raz jeszcze dali znać o swojej niechęci do „metagry” i stwierdzili, że niektóre elementy w grze mogą istnieć tylko dla zabawy.
Helldivers 2 pozostaje popularnym i lubianym tytułem po prawie dwóch miesiącach od premiery. Oczywiście nie znaczy to, że gracze nie mają powodów do narzekań, aczkolwiek twórcy starają się na bieżąco odpowiadać na ich uwagi. Stąd właśnie niedawna wypowiedź deweloperów drugiego Helldviers, którzy dali do zrozumienia, że nie wszystko w grze musi być „metą” – albo nawet szczególnie przydatne na wyższych poziomach trudności.
Deweloperzy odpowiedzieli w ten sposób na narzekania graczy po ostatniej aktualizacji ze zmianami balansu rozgrywki. Fanom nie spodobało się znaczne osłabienie strzelby SG-8S Slugger, ich zdaniem nieuzasadnione. Twórcy tłumaczyli, że owa broń stała się paradoksalnie „najlepszym karabinem snajperskim” w grze i stąd decyzja o „nerfach”. Jednakże nie przekonało to wszystkich graczy.
Alexus Kravchenko, starszy projektant w Arrowhead Game Studios, tłumaczył powód poszczególnych zmian w kolejnych wiadomościach wysyłanych na kanale Discord H2. W zasadzie powtarzał znaną nam już filozofię studia: potężne bronie nie mogą być wszechstronne.
Jednakże jego wpisy wywołały lawinę pytań, na przykład co do broni wymagających współpracy dwóch osób. Te bowiem bynajmniej nie są tak potężne, by wynagradzały oczywiste wady. Kravchenko przyznał, że niektóre aspekty – głównie tempo zużywania amunicji – może zostać poprawione. Niemniej nie jest to priorytet dla studia (via Discord).
Co więcej, według twórcy nie ma nic złego w tym, że niektóre mechaniki w grze są tylko „dla śmiechu i odgrywania ról” („for lulz and roleplay”). Tak, nie będą one optymalnym rozwiązaniem na wyższych poziomach trudności – ale też, powtórzmy, nie każda strategia musi być zdatna do użytku w najtrudniejszych wyzwaniach.
W zasadzie nie powinna dziwić taka postawa twórcy. Zespół Arrowhead Game Studios dawał już do zrozumienia, że nie interesuje go, by gracze kierowali się „metagrą” przy zabawie w Helldivers 2. To dlatego ukryto sporą część statystyk broni – by fani nie bawili się w skrupulatne porównywanie, która broń ma największy „dps”, „aoe” itd.