autor: Patryk Batko
Thimbleweed Park ukaże się na początku 2017 roku
Nowa gra przygodowa od Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka zostanie wydana na początku przyszłego roku. Po Thimbleweed Park możemy spodziewać się nostalgicznego powrotu do lat 80.
Thimbleweed Park to ufundowana na Kickstarterze przygodówka point-and-click naśladująca styl starych gier z tego gatunku z lat 80. XX wieku. Założyciele studia Terrible Toybox, Ron Gilbert i Gary Winnick, zajmujący się produkcją gier od ponad 30 lat, podzielili się orientacyjną datą premiery Thimbleweed Park. W nowy tytuł zagramy na początku 2017 roku na PC (Windows, Mac i Linux) oraz konsoli Xbox One, a nieco później grę znajdziemy na platformach Android i iOS.
Chyba nie istnieje gatunek, któremu przepowiadano zapomnienie tak wiele razy, jak przygodówkom. Na szczęście nadal nie brakuje autorów tworzących małe produkcje dla wiernych fanów. Thimbleweed Park to tytuł naśladujący gry złotego okresu point-and-click - dopatrzeć możemy się szczególnego podobieństwa do klasyków od LucasArts. W tytułowym miasteczku dochodzi do morderstwa i na miejsce zbrodni wezwana zostaje para detektywów. Nie są to jedyni bohaterowie opowieści. Wcielimy się również w Delores, zapoznającą się z testamentem pozostawionym przez jej bogatego wuja, klauna Ransome'a i ducha Franklina. Losy wszystkich postaci zostaną połączone w jakiś szalony sposób, jednak każdego z bohaterów bęziemy mogli kontrolować w dowolnym momencie.
- Deweloper: Terrible Toybox
- Gatunek: przygodówka point-and-click
- Platormy: PC (Windows, Mac, Linus), Xbox One, mobilne (iOS, Android)
- Data premiery: początek 2017 roku
Obecność Rona Gilberta i Gary'ego Winnicka, którzy w 1987 roku stworzyli Maniac Mansion, gwarantuje pokręconą fabułę i masę humoru. Thimbleweed Park zaoferuje kilka zakończeń, wiele lokacji i dwa poziomy trudności. Już kilka tygodni temu ogłoszono ukończenie głównego etapu prac i Terrible Toybox pozostały do wykonania ostatnie szlify.
Warto wspomnieć, że wszystko to możliwe było dzięki udanej kampanii na Kickstarterze. Twórcy uzyskali 626 tysięcy dolarów, czyli dwukrotność założonego progu do pomyślnego zakończenia zbiórki. Jak możemy przeczytać w częstych wpisach na blogu gry, deweloperzy pomyślnie zaimplementowali wszystkie założone funkcje i mają świetny kontakt ze społecznością śledzącą rozwój Thimbleweed Park.