Thimbleweed Park – przygodówka Rona Gilberta została ufundowana
Minął tydzień od rozpoczęcia kickstarterowej zbiórki pieniędzy na grę Thimbleweed Park – oldskulową przygodówkę od Rona Gilberta i Gary’ego Winnicka – a minimalny próg finansowy (375 tysięcy dolarów) został osiągnięty. Warto przy tej okazji wymienić ujawnione niedawno cele dodatkowe zbiórki (m.in. port na urządzenia mobilne).
- Twórcy: Ron Gilbert i Gary Winnick
- Gatunek: przygodówka point-and-click w stylu retro
- Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux), urządzenia mobilne (iOS, Android) po zebraniu 525 tys. dolarów
- Termin premiery (wstępny): czerwiec 2016
Jak się okazuje, popyt na przygodówki – nawet takie, które wyglądają, jakby przeskoczyły do nas w czasie z roku 1987 (a może zwłaszcza takie?) – wciąż jest silny. W rozpoczętej tydzień temu zbiórce pieniędzy na grę Thimbleweed Park, pierwsze od prawie trzech dekad wspólne dzieło Rona Gilberta i Gary’ego Winnicka, osiągnięty został cel minimalny, ustalony na poziomie 375 tysięcy dolarów. Tym samym twórcy w pełni oddadzą się omawianemu projektowi, rozpoczynając 18-miesięczny cykl produkcyjny. Jednocześnie autorzy zaczną gromadzić wokół siebie dodatkowych współpracowników (będzie im potrzebny jeszcze jeden artysta, programista i muzyk oraz testerzy) i może w końcu nadadzą swojemu zespołowi jakąś nazwę barwniejszą niż „Ron Gilbert & Gary Winnick”.
Obecnie na koncie Thimbleweed Park widnieją 393 tysiące dolarów, a do zakończenia zbiórki pozostają jeszcze ponad trzy tygodnie. Dlatego twórcy ujawnili listę celów dodatkowych, które zostaną zrealizowane, jeśli nagle nie skończy się zainteresowanie ich projektem ze strony fanów przygodówek (a wiele wskazuje na to, że się nie skończy):
- 425 tysięcy – przygotowanie tłumaczeń na język niemiecki, hiszpański, francuski i włoski, a także kilka innych wybranych przez darczyńców. Powstanie polskiej lokalizacji zależy więc tylko od nas;
- 525 tysięcy – Thimbleweed Park zostanie opracowane także na smartfony i tablety z systemami iOS i Android;
- 625 tysięcy – wszystkie kwestie dialogowe w anglojęzycznej wersji gry zostaną nagrane z udziałem aktorów.
Jeśli dotychczasowa dynamika zbierania pieniędzy na omawianą grę zostanie utrzymana, kiedyś możemy spodziewać się ujawnienia kolejnych celów. Tymczasem przypomnijmy jeszcze tylko, że Thimbleweed Park powstaje wstępnie z myślą o komputerach osobistych (Windows, Linux, Mac), a premiera gry ma nastąpić (również wstępnie) w czerwcu 2016 roku.