Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2017, 13:55

autor: Adrian Werner

They Are Billions - steampunkowa strategia nowym projektem autorów Lords of Xulima

Zespół Numantian Games, znany z RPG-a Lords of Xulima, pracuje nad steampunkową strategią They Are Billions, w której będziemy zarządzali koloniami na planecie opanowanej przez zombie. Silnik gry pozwoli umieścić na mapie nawet dwadzieścia tysięcy żywych trupów.

THEY ARE BILLIONS W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Numantian Games
  2. Gatunek: RTS
  3. Platforma: PC
  4. Data premiery: jesień 2017 r.

Znane z wyśmienitego RPG-a Lords of Xulima studio Numantian Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Jest nim strategia czasu rzeczywistego zatytułowana They Are Billions. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić jesienią tego roku.

Akcja przeniesie nas na obcą planetę, skolonizowaną dawno temu przez ludzkość. Cywilizacja ta stanęła na skraju zagłady z powodu wybuchu epidemii zombie. Przetrwało raptem kilka tysięcy osób, które teraz muszą znaleźć sposób na przeżycie w świecie opanowanym przez miliardy martwiaków. Co ciekawe, do tych typowych dla science fiction i horroru wątków autorzy dorzucili steampunkowy klimat, gdyż wiele technologii oparte będzie na silnikach parowych, a poziom rozwoju kulturowego odpowiadać ma epoce wiktoriańskiej.

Zabawa toczyć się będzie w czasie rzeczywistym, ale z opcją aktywnej pauzy, pozwalającej w dowolnym momencie zatrzymać akcję i na spokojnie wydać rozkazy. Sam przebieg rozgrywki będzie się różnił od typowych RTS-ów. Większość czasu spędzimy na zarządzaniu i rozwoju kolonii, w stylu znanym ze strategii ekonomicznych. Konieczne więc będzie gromadzenie surowców, konstruowanie i ulepszanie budynków oraz tworzenie sieci energetycznej.

Stałym zagrożeniem będą gigantyczne hordy zombiaków. Autorzy opracowali własny silnik, który pozwala na umieszczenie nawet dwudziestu tysięcy jednostek na mapie i każda z nich posiadać ma własny moduł sztucznej inteligencji. Dzięki temu martwiaki mają m.in. reagować na różne bodźce wizualne i dźwiękowe, a po znalezieniu ciał swoich pobratymców spróbują znaleźć winnych.

Jeśli choć jeden zombie dostanie się do wnętrza budynku, to zainfekuje wszystkich jego mieszkańców. Brak błyskawicznej i zdecydowanej reakcji sprawi, że szybko cała kolonia zamieni się w legowisko żywych trupów. Aby ochronić się przed zagrożeniem, konieczne będzie budowanie struktur obronnych, takich jak mury czy wieżyczki, jak również wynajmowanie i szkolenie najemników zdolnych walczyć z martwiakami.

Wszystkim tym będziemy bawili się w obszernej kampanii fabularnej z misjami o zróżnicowanych celach lub w trybie survivalowym, gdzie zostaniemy wrzuceni na losowo wygenerowaną mapę i naszym zadaniem będzie przetrwanie stu dni.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej