autor: Jakub Madej
The Stanley Parable – sprzedano ponad milion egzemplarzy gry
Twórca zabawnej, tajemniczej i ciekawej przygodówki The Stanley Parable pochwalił się kolejnym okrągłym wynikiem sprzedaży tego tytułu. Produkcję Davey’ego Wredena zakupiło już ponad milion graczy.
Davey Wreden, twórca gry The Stanley Parable, oraz Kevan Brighting, który użyczył głosu narratorowi, pochwalili się za pośrednictwem Twittera, że sprzedaż ich produkcji przekroczyła milion egzemplarzy.
- Kilka lat temu nikt nie miał pojęcia, kim jestem. Dzisiaj The Stanley Parable osiągnęło sprzedaż w wysokości miliona kopii. Dziękuję. <3 – napisał Davey Wreden.
Studio Galactic Cafe bez wątpienia może uznać to za spory sukces. The Stanley Parable oficjalnie zadebiutowało 17 października 2013 roku, więc sprzedanie miliona kopii zajęło rok. Już od samego początku sprzedaż zwiastowała sukces tej produkcji – w trzy dni od premiery, gra została zakupiona przez ponad 100 tysięcy graczy, o czym pisaliśmy tutaj.
Warto dodać, że The Stanley Parable zostało nominowane w trzech kategoriach podczas szesnastej edycji najważniejszego wydarzenia dla twórców gier niezależnych – Independent Games Festival. Produkcja została uwzględniona w takich kategoriach, jak "najlepsza historia" czy "najlepsza oprawa audio". Gra powalczyła również o nagrodę główną imienia Seumasa McNally’ego, jednak w żadnej z tych kategorii The Stanley Parable nie zwyciężyło. Dzieło studia Galactic Cafe zdobyło jednak uznanie publiczności, zdobywając nagrodę przyznaną po ich głosowaniu.
- The Stanley Parable – recenzja gry
- The Stanley Parable – oficjalna strona gry
- The Stanley Parable – kup na serwisie Steam
The Stanley Parable początkowo zostało opublikowane w lipcu 2011 roku jako darmowa modyfikacja zbudowana na silniku Source. Po wydaniu samodzielnej wersji moda, projekt okazał się sporym sukcesem. Twórcy postanowili więc wziąć się za rozszerzoną i ulepszoną wersję, która w październiku 2013 roku trafiła do sprzedaży.
Gra koncentruje się na opowiadaniu ciekawej historii, której zakończenie zależy tylko i wyłącznie od podejmowanych przez nas decyzji. W grze wcielamy się w tytułowego Stanleya, pracownika ogromnej korporacji, którego praca polega na wykonywaniu poleceń wyświetlanych na ekranie komputera. Pewnego dnia Stanley przestaje otrzymywać komunikaty, w związku z czym opuszcza własne biuro i rozpoczyna eksplorację budynku.