autor: Michał Kułakowski
The Phantom Pain to Metal Gear Solid 5 – Hideo Kojima potwierdza przypuszczenia fanów
Hideo Kojima ogłosił, że tajemnicza gra The Phantom Pain, którą miało tworzyć bliżej nieznane nikomu studio Moby Dick, jest w rzeczywistości piątą odsłoną serii Metal Gear Solid i równocześnie zapowiedzianym już Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Bohaterem tytułu jest dobrze znany fanom serii Snake. Producenci pokazali nowy trailer oraz fragment rozgrywki.
Na panelu dyskusyjnym studia Kojima Productions, który zorganizowany został w trakcie konferencji GDC w San Francisco, Hideo Kojima potwierdził oficjalnie to co wielu fanów wiedziało już od dawna, zapowiedziany pod koniec ubiegłego roku The Phatnom Pain to w rzeczywistości piąta odsłona serii Metal Gear Solid. Równocześnie poinformował, że Metal Gear Solid: Ground Zeroes (wiemy o jego istnieniu już od jakiegoś czasu) i właśnie ujawniona piąta odsłona cyklu to jedna i ta sama gra – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Rozpoczynając prezentację tytułu, Kojima wyszedł na scenę z obandażowaną głową, upodabniając się do Joakima Mogrena – domniemanego szefa fikcyjnego szwedzkiego studia Moby Dick, które miało odpowiadać za stworzenie The Phantom Pain. Japoński producent już od dawna znany jest z wprowadzania w życie dość ekscentrycznych żartów i zabawy kosztem swoich fanów. Najlepszym dowodem na specyficzne poczucie humoru Japończyka było zmyślenie historii ze skandynawskim producentem. Po krótkim wstępie i ogłoszeniu rewelacji dotyczących Metal Gear Solid V, twórcy pokazali jego prawie sześciominutowy trailer, wzbogacony muzyką zespołu Garbage. Film zawiera wiele enigmatycznych elementów i obrazów, które miesza z fragmentami pochodzącymi z pierwszych zwiastunów The Phantom Pain i Ground Zeroes. Na pewno zainteresują one weteranów cyklu, którzy mogą spróbować odgadnąć kogo widzimy na ekranie i spróbować odczytać wskazówki dotyczące fabuły czy miejsca i czasu akcji, jakie autorzy zostawili np. na samym końcu klipu.
Wiemy na pewno, że bohaterem tytułu jest Snake. Obudził się on po 9 latach śpiączki spowodowanej poważnym urazem i odniesionymi ranami, w tym stratą lewej ręki. Szpital w którym przebywał zostaje zaatakowany i bohater musi ratować się ucieczką. Pomaga mu w tym inny pacjent z zasłoniętą twarzą, przedstawiający się jako Ishmael. W trakcie trailera widzimy też retrospekcje sprzed lat, pokazujące jak doszło do wypadku, na skutek którego Snake znalazł się w niefortunnej sytuacji. Będą one przedstawione w grze w formie prologu (Ground Zeroes).
Po prezentacji trailera, Kojima pokazał krótkie demo produkcji, które uruchomione zostało na komputerze PC. Trzymając pada w ręku, autor gry przeprowadził Snake'a przez szpitalne korytarze. Początkowo nie może on stanąć o własnych siłach i z trudnością czołga się po podłodze, wkrótce odzyskuje jednak siły i przy pomocy Ishmaela udaje mu się dotrzeć do windy.
Deweloperzy potwierdzili równocześnie, to co mówili już w trakcie zapowiedzi Grorund Zeroes. Metal Gear Solid V będzie działała w oparciu o silnik FOX Engine i zawierała otwarty świat. Platformy docelowe gry to według Konami i oficjalnej informacji prasowej – PlayStation 3 oraz Xbox 360. Tytuł został uruchomiony na komputerze PC, a więc taka wersja też nie jest wykluczona, o czym zresztą już informowaliśmy.