autor: Łukasz Szliselman
The Long Dark – symulator przetrwania w otwartym świecie na Kickstarterze
Ruszył Kickstarter The Long Dark – symulatora przetrwania w otwartym świecie. Odpowiedzialne za grę studio składa się z byłych członków takich ekip jak BioWare, Ubisoft Montreal, Volition, Riot Games i Monkey Shines.
Na Kickstarterze pojawił się kolejny, ciekawy projekt. Jest nim The Long Dark – pierwszoosobowy symulator przetrwania w otwartym świecie, zapowiedziany w zeszłym tygodniu. Odpowiedzialne za grę studio Hinterland składa się z byłych członków takich ekip jak BioWare (Mass Effect, Knights of the Old Republic), Ubisoft Montreal (Far Cry 3), Volition (cykl Saints Row), czy Riot Games (League of Legends). Za fabułę gry odpowiada Marianne Krawczyk, autorka scenariuszy m.in. do pierwszych trzech odsłon cyklu God of War oraz do L.A. Noire.
- Gra studia Hinterland, złożonego z weteranów branży
- Symulator przetrwania w otwartym świecie
- Cyfrowa apokalipsa – ludzie muszą przeżyć bez urządzeń elektronicznych
- Szanse przetrwania mają zależeć m.in. od pogody oraz wytrzymałości postaci.
- Dylematy moralne – przeżyć za wszelką cenę czy ryzykować życie dla dobra innych?
Bohaterem The Long Dark jest pilot śmigłowca pocztowego, który ulega wypadkowi w samym środku północnej dziczy (głos podkłada mu Mark Meer, znany z roli komandora Sheparda z serii Mass Effect). Wkrótce okazuje się, że katastrofa helikoptera nie była przypadkowa. Według wizji twórców, tajemnicze promieniowanie wyłączyło urządzenia elektryczne na całym świecie, czyniąc wszelkie nowoczesne zdobycze cywilizacyjne bezużytecznymi. Od tej pory William Mackenzie (a.k.a. gracz) będzie musiał nauczyć się sztuki przetrwania, by przeżyć w surowym środowisku.
W grze liczyć się mają takie czynniki jak pogoda, pora dnia, temperatura, jedzenie i picie, zmęczenie oraz stan ekwipunku. Główny wątek gry zostanie podzielony na epizody, ale ponoć nie ograniczy to swobody w eksplorowaniu otwartego świata. Twórcy obiecują dojrzałą historię i dylematy natury moralnej. Napotkanym postaciom będzie się dało pomóc lub bezwzględnie wykorzystać je do własnych celów. Spotkania z ludźmi mogą zakończyć się wymianą ognia, ale sekwencje walki należeć mają do rzadkości. Uważać będzie też trzeba na dzikie zwierzęta.
Studio Hinterland potrzebuje 200 tysięcy dolarów kanadyjskich, by ukończyć prace nad The Long Dark. Zbiórka zakończy się 16 października 2013 roku. Jeśli chcecie mieć swój wkład w powstanie gry, możecie to zrobić w tym miejscu. Tradycyjnie, na co hojniejszych czekają kolekcjonerskie gadżety. Gra wyląduje na komputerach PC i Mac w drugiej połowie 2014 roku. Poniżej możecie obejrzeć grafiki koncepcyjne, zwiastujące oryginalny styl graficzny produkcji.