autor: Gabriela Kobos
Niespodziewanie The Last of Us zaliczyło lepszy debiut od Rodu smoka
The Last of Us bije rekordy popularności, szczególnie na Twitterze, gdzie w czasie emisji pierwszego odcinka utrzymywał się na pierwszym miejscu wśród trendów. W dodatku wystarczyły jedynie dwa odcinki, by zagwarantować serialowi kolejny sezon. Co jeszcze może osiągnąć?
Premiera pierwszego odcinka The Last of Us dosyć niefortunnie zgrała się z zamknięciem tygodniowego rankingu Nielsen, w związku z czym serial nie został ujęty w rankingu od razu po debiucie. Warto tu jednak dodać, że w ciągu kilku godzin odcinek ten skumulował 223 miliony obejrzanych minut.
A ten niefortunny start zdołał nadrobić już w kolejnym tygodniu, gdzie oglądalność pierwszego i drugiego odcinka spowodowała, że zadebiutował na 6. miejscu rankingu Nielsena, kumulując ponad 837 milionów odtworzonych minut i tym samym przebijając inny hit HBO – Ród smoka. Jest to seria, która wcześniej debiutowała w czasie obecnie zarezerwowanym przez produkcję z Pedrem Pascalem.
W ciągu pierwszych trzech godzin Ród smoka oglądano przez 327 milionów minut. Pamiętajmy, że serial jest prequelem Gry o tron, w związku z czym przyciągnął na start fanów poprzedniej serii. TLoU na polu serialowym jest zupełną nowością, a w tym samym czasie uzyskało wynik jedynie o 100 mln minut niższy.
HBO zadeklarowało, że od samej premiery The Last of Us generuje bardzo wysoką oglądalność, a pierwsze dwa odcinki łącznie obejrzało 21,3 mln widzów na całym świecie.
Ranking Nielsena w tygodniu między 16 a 22 stycznia zdominowany został przez produkcje Netfliksa – największą liczbę odtworzonych minut zdołał skumulować serial Ginny & Georgia (1,8 mld minut), który niedawno miał premierę drugiego sezonu. Zaraz za nim uplasowały się kolejno Różowe lata 90. (1,6 mld), The Walking Dead (1,1 mld) i Wikingowie: Walhalla (975 mln). Sporym osiągnięciem jest także 7. miejsce dla Wednesday (711 mln). Pomimo że jedyny sezon serialu miał premierę ponad dwa miesiące temu, jego oglądalność wciąż utrzymuje go wysoko w rankingach.
Przed The Last of Us klaruje się świetlana przyszłość, a póki co najbliższy odcinek zadebiutuje 20 lutego na HBO Max.
Może Cię zainteresować:
- Debiut The Last of Us na HBO Max był szalenie dobry; ogromna widownia po kilku godzinach
- Wednesday wróci na Netflixa z 2. sezonem