The Last of Us: Left Behind na nowych filmach
Studio Naughty Dog opublikowało nowe filmy z dodatku Left Behind do gry The Last of Us. Pierwszy z nich jest rozszerzoną wersją cutscenki, której fragment mieliśmy okazję już zobaczyć, natomiast drugi zawiera wypowiedzi aktorek i deweloperów, opowiadających o DLC.
Wraz ze zbliżającą się premierą fabularnego dodatku Left Behind do gry The Last of Us – jednego z ostatnich wielkich hitów na PlayStation 3 – rośnie liczba informacji, które poznajemy na jego temat. Studio Naughty Dog podzieliło się początkową cutscenką, ukazującą śpiącą Ellie i zakradającą się do niej Riley, której bohaterka nie widziała od tak dawna, że uznała ją za martwą. Mowa tu o tym samym materiale, którego krótki fragment mogliśmy zobaczyć wcześniej – jednak tym razem pojawia się on w wersji rozszerzonej, trwającej prawie trzy minuty i pozwalającej dowiedzieć się czegoś więcej o relacji między bohaterkami, jak również na temat ich samych (a zwłaszcza Riley). Omawiany materiał znajdziecie powyżej.
Co więcej, scence wyciętej prosto z gry towarzyszy drugi film, zawierający wypowiedzi aktorek wcielających się w główne role (Ashley Johnson i Yaani King), a także deweloperów. Ten zwiastun również trwa trzy minuty i koncentruje się nie tylko na bohaterkach i fabule gry, ale również porusza kwestie dotyczące mechaniki rozgrywki. Dowiedzieliśmy się na przykład, że podczas przemierzania nowych lokacji nieraz znajdziemy się w sytuacjach, kiedy czyhać będą na nas zarówno wrogo nastawieni ludzie, jak i krwiożerczy zarażeni. Kluczem do sukcesu (czyli przeżycia) będzie wówczas sprowokowanie starcia między obiema „frakcjami” i niepostrzeżone prześlizgnięcie się między walczącymi – sposób na to może stanowić na przykład rzucenie butelki tak, aby podążający za odgłosem klikacz został doprowadzony do grupy ludzi. Film ten opatrzyliśmy polskimi napisami – możecie go zobaczyć poniżej:
Przypomnijmy, że Left Behind to jedyny planowany dodatek fabularny do The Last of Us. Jego akcja zostanie osadzona przed wydarzeniami znanymi z właściwej historii, a sterowaną postacią tym razem będzie Ellie. Podobnie jak poprzednio, istotnym elementem fabuły okaże się nakreślenie relacji między głównymi bohaterami, lecz miejsce Joela zajmie Riley, przyjaciółka protagonistki z czasów, kiedy ta mieszkała jeszcze w strefie kwarantanny i uczęszczała do szkoły bojowej. Premierę DLC zaplanowano na 14 lutego. Będzie ono kosztowało 14,99 dolarów (w przeliczeniu ok. 45 zł).
Zapis polskiej linii dialogowej z dziennika dewelopera
Kiedy przeczytałam komiks "American Dreams" i ukułam własne wyobrażenie o postaci Riley...
...a potem zobaczyłam Yaani i pomyślałam: "Chłopaki, odeślijcie resztę kandydatów do domu - *to* jest Riley"
- Co u licha? Myślałam, że ktoś mnie gryzie
- No, to było super
Przy Left Behind chcieliśmy zrobić tak samo dopracowaną rozgrywkę dla jednego gracza, jak w przypadku głównej kampanii.
DLC zwiększa poziom gęstości, który cechował "podstawkę".
Kładziemy nacisk na eksplorację i mechanizmy rozgrywki, które nie wiążą się z walką.
Środowisko eksplorowane przez Ellie i Riley to rodzaj muzeum utraconej historii...
...które ma dodatkową warstwę w postaci demonstracji tego, co ocalali mogli zrobić po wybuchu epidemii.
- Przez cały ten czas myślałam, że nie żyjesz.
- Wiem...
Riley to pierwsza wielka przyjaźń Ellie.
Prawda kryjąca się za tą relacją jest taka, że obie dziewczyny potrzebują się wzajemnie.
Jeśli przeszedłeś The Last of Us, wiesz, co stało się z Riley.
Grając w DLC, będziesz spodziewał się, że to na pewno nastąpi.
To jedno z najważniejszych wydarzeń, które w dużej mierze sprawiło, że Eliie jest taka, jaka jest.
To prawdziwa przyjaźń. Dziewczyny troszczą się o siebie i mogą na siebie liczyć.
Left Behind jest fajne, bo pozwala zobaczyć Ellie bardziej radosną.
- No chodź. Czy my kiedykolwiek wpakowałyśmy się w tarapaty?
Czeka cię trochę piekielnie trudnych starć. Część z nich pokaże nowe elementy, które dodaliśmy do systemu walki.
Obecność w lokacjach różnych grup przeciwników jednocześnie oznacza, że ludzie i zarażeni mogą walczyć ze sobą wzajemnie.
Możesz prowokować walki między tymi przeciwnikami - np. rzucić butelką w taki sposób, by zwabić klikacza do człowieka.
Myślimy o wielu fajnych rzeczach, wypróbowujemy je i wydaje nam się, że wiele z nich odniesie sukces.
Mamy tu typ relacji, w temacie których jest spory kawałek szlaku do przetarcia - i wydaje mi się, że Left Behind właśnie to robi.