The God and the Fate Revolution Paradox, czyli nowe RPG twórców serii Disgaea
Japońskie Nippon Ichi Software wreszcie ujawniło pierwsze konkrety na temat turowego RPG The God and the Fate Revolution Paradox. Gra zmierza na PlayStation 3 i pozwoli toczyć bitwy z pomocą przywoływanych aniołów.
Japońska firma Nippon Ichi Software znana jest z niszowych, ale bardzo udanych produkcji RPG, zwłaszcza z taktycznej serii Disgaea. Już od pewnego czasu wiedzieliśmy, że zespół odpowiedzialny za ten cykl pracuje nad grą The God and the Fate Revolution Paradox. Dopiero teraz jednak, dzięki artykułowi w piśmie Dengeki, poznaliśmy pierwsze konkrety na temat tego projektu.
The God and the Fate Revolution Paradox będzie taktycznym RPG i powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 3. Gra opowie historię nastoletniego chłopca imieniem Renya, który pewnego dnia staje się jednym z pomniejszych bóstw. Aby zacząć spełniać życzenia ludzi łączy siły z aniołami. Wspólnie będą musieli zmierzyć się z podstępnymi demonami, które są zbyt potężne, aby anioły samodzielnie były w stanie je pokonać. Nippon Ichi Software zapowiedziało, że japońska premiera nastąpi 20 grudnia tego roku. Niestety nie ujawniono, kiedy możemy się spodziewać wersji anglojęzycznej, ale sądząc po poprzednich produkcjach tej firmy nie będziemy musieli czekać zbyt długo.
Gra skoncentruje się przede wszystkim na potyczkach, które rozgrywane będą w systemie turowym, na podzielonych na kwadraty planszach. W trakcie walk skorzystamy z pomocy przywoływanych aniołów. Każdy z nich posiadać ma inną specjalizację, przykładowo ten o imieniu Liliel będzie ekspertem w leczeniu, podczas gdy Sherliel postawi na umiejętności ofensywne. Anioły mogą też posłużyć jako przynęta, która odciągnie wrogów od pozostałych wojowników. Zarówno Renya, jak i podległe mu skrzydlate istoty będą potrafiły podnosić, przenosić i rzucać przedmiotami oraz postaciami. Pozwoli to zarówno na ataki, jak i szybki transport po mapie.
W trakcie zabawy dużo czasu spędzimy eksplorując podziemia. Ich struktura ma być generowana losowo, więc za każdym razem czeka nas inne rozłożenie korytarzy i przeciwników. Ciekawie zapowiada się system rozwoju postaci. Przy wejściu do każdego lochu poziom doświadczenia drużyny zostanie wyzerowany. Jednocześnie jednak obecny też ma być równoległy system poziomów, które będziemy mogli rozwijać stale, bez obawy, że nasze postępy zostaną skasowane. Nie wiemy jeszcze jak obie te ścieżki ulepszeń będą ze sobą współpracowały.