autor: Michał Kułakowski
The Elder Scrolls V: Skyrim na konsoli Nintendo Switch – trailer i informacje na temat portu
Podczas konferencji firmy Bethesda deweloperzy podzielili się pierwszymi konkretami na temat przenośnego portu The Elder Scrolls V: Skyrim, który jesienią tego roku pojawi się na konsoli Nintendo Switch.
O istnieniu The Elder Scrolls V: Skyrim na Nintendo Switch dowiedzieliśmy się praktycznie jeszcze przed oficjalną zapowiedzią urządzenia. Mimo tego, że gra została pokazana w reklamówkach promujących nowy system, Bethesda do tej pory skąpiła szczegółów na temat gry. Zmieniło się to podczas konferencji wydawcy na targach E3. Pokazano na niej pierwszy oficjalny zwiastun przenośnego Skyrima, zawierający informacje na temat tego, co będzie go odróżniać od pozostałych konsolowych portów. Dowiedzieliśmy się również, że gra trafi do sprzedaży jeszcze jesienią tego roku.
The Elder Scrolls V: Skyrim na Switchu będzie dostępny w wydaniu Special Edition, tym samym, które ukazało się na Xboksie One i PlayStation 4 w ubiegłym roku. W jego skład wejdą więc wszystkie oficjalne zestawy DLC opublikowane przez deweloperów. Co może zaskakiwać, produkcja będzie współpracowała z figurkami amiibo pochodzącymi z serii The Legend of Zelda. Aktywując w grze wybrane statuetki. odblokujemy nowe wyposażenie dla bohatera. W nasze ręce trafi legendarny Master Sword, hyliańska tarcza, tunika Linka oraz jego peleryna. Weteranów Skyrima czeka również niespodzianka pod postacią nowego systemu sterowania, wykorzystującego kontrolery ruchu (Joy-Cony). Na trailerze możemy zobaczyć, że dzięki systemowi żyroskopów i czujników niewielkie gamepady będą w stanie symulować korzystanie z miecza lub łuku. Czy rozwiązanie to będzie dobrze zaimplementowane i okaże się atrakcyjne dla grających jest oczywiście wciąż niewiadomą.
Twórcy nie wspominają nic na temat ewentualnego wsparcia dla modów, które istnieje na platformach Sony i Microsoftu. Biorąc pod uwagę techniczne ograniczenia Switcha, nie należy się jednak rychło spodziewać tej opcji. Wciąż nie wiemy też, z jaką prędkością będzie działać gra oraz w jakiej natywnej rozdzielczości wyświetla obraz w trybie przenośnym i stacjonarnym.