autor: Katarzyna Pochowska
The Beatles: Rock Band jednak przed Guitar Hero 5
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się badaniem rynku, przedstawiła wrześniowy raport sprzedaży. Po pierwszym miesiącu bytności na półkach sklepowych z pojedynku dwóch największych tytułów reprezentujących gry muzyczne zwycięsko wyszedł The Beatles: Rock Band.
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się badaniem rynku, przedstawiła wrześniowy raport sprzedaży. Po pierwszym miesiącu bytności na półkach sklepowych z pojedynku dwóch największych tytułów reprezentujących gry muzyczne zwycięsko wyszedł The Beatles: Rock Band. Warto zauważyć, że jeszcze kilka dni temu szef marki Guitar Hero, Dan Rosensweig z Activison przekonywał, że nowa część serii sprzedaje się dużo lepiej od konkurenta.
Od chwili premiery 9 września, wydawnictwo poświęcone w całości czwórce muzyków z Liverpoolu sprzedało się w USA w ilości 595 tys. egzemplarzy, w czasie gdy wydane tydzień wcześniej (1. września) Guitar Hero 5 znalazło „tylko” 499 tys. nabywców. Prawie połowa wszystkich sprzedanych gier nowej części Rock Band to edycje przeznaczone na Xboksa 360 (czwarta pozycja w rankingu ogólnym sprzedaży gier). Na dziesiątym miejscu uplasowała się również wersja na Wii, z ilością 208 600 sprzedanych sztuk, podczas gdy wersja na PlayStation 3 w ogóle nie załapała się do czołówki (sprzedano 132 tys. sztuk). Konkurencja zdołała wspiąć się na dziewiąte miejsce w rankingu – Guitar Hero 5 w wersji na Xboksa 360 nabyło 210 800 Amerykanów.
„W tej sprawie wszystko sprowadza się do reklamy. MTV Games przeznaczyło na promocję więcej funduszy niż Activision. Wydawca Guitar Hero nie poszedł na całość, jak bywało przy poprzednich tytułach serii, ponieważ musiał trochę przystopować ze względu na kolejne, nowe tytuły takie jak DJ Hero oraz Band Hero” – powiedział Jesse Divnich, analityk Electronic Entertainment Design and Research.
Oprócz tego MTV Games ujawniło, że fani The Beatles ściągnęli utwór „All you need is love” za pośrednictwem Xbox Live ponad 100 tys. razy, co według Microsoftu daje piosence tytuł najszybciej sprzedającego się nagrania w historii Rock Band. Ze sprzedaży utworu oraz licytacji specjalnej wersji konsoli Xbox 360 z wizerunkiem zespołu zebrano już ponad 17 tys. dolarów na pomoc dla międzynarodowej organizacji humanitarnej – „Lekarze bez granic”. Mimo tego Harmonix nie spoczywa na laurach i już dzisiaj wypuszcza dodatek DLC, na który złoży się cały album Abbey Road oraz 16-minutowy medley składający się z utworów B-sides (zarejestrowanych w czasie sesji nagraniowej do Abbey Road, ale nie uwzględnionych na płycie).
Activision również nie próżnuje: już za tydzień premiera nowego tworu serii, DJ Hero, który pozwoli graczom sprawdzić swoje siły za konsoletą, a 3 listopada (w Polsce 3 dni później) zadebiutuje Band Hero.