Wyniki sprzedaży w Rock Band Network
Na początku marca ruszył oficjalnie Rock Band Network, czyli platforma do promocji i sprzedaży piosenek, dzięki której niezależni twórcy muzyki mogą samodzielnie udostępniać graczom własne utwory. Serwis RockBandAide opublikował właśnie analizę danych z pierwszych dwóch tygodni sprzedaży.
Na początku marca ruszył oficjalnie Rock Band Network, czyli platforma do promocji i sprzedaży piosenek, dzięki której niezależni twórcy muzyki mogą samodzielnie udostępniać graczom własne utwory. Serwis RockBandAide opublikował właśnie analizę danych z pierwszych dwóch tygodni sprzedaży.
Konkretne liczby nie są powszechnie dostępne, dlatego analizę oparto na wykazie osiągniętych przez graczy wyników punktowych. Porównano ogólnodostępny ranking z listą utworów w sklepie i w ten sposób policzono ile piosenek zostało zakupionych. Oznacza to oczywiście, że podane liczby nie są do końca dokładne, gdyż nie obejmują m.in. piosenek, które zostały zakupione, ale wciąż są niewykorzystane przez graczy, lub też co prawda zostały rozegrane, ale w trybach, które nie wliczają się do rankingów (jak np. No Fail Mode).
W ciągu pierwszych dwóch tygodni istnienia sklepu, sprzedaż udostępnionych tam utworów przyniosła 107 tysięcy dolarów. Dla porównania, w tym samym okresie przychody z oficjalnych materiałów DLC do serii Rock Band na konsoli Xbox 360 wyniosły 161 tysięcy dolarów. Warto mieć jednak na uwadze, że w przypadku utworów dostarczanych przez samych artystów udział w Harmonix zyskach wynosi 70%, podczas gdy opłaty licencyjne, które firma musi uiścić przy oficjalnych DLC są tak wysokie, że zysk z pojedynczej piosenki jest oczywiście znacznie niższy. Przypomnijmy, że na chwilę obecną usługa dostępna jest tylko dla użytkowników Xboksa 360, posiadacze PlayStation 3 oraz Wii muszą poczekać do początku kwietnia.
Dwadzieścia najpopularniejszych utworów to:
Wykonawca | Tytuł piosenki | Zakupiono razy | |
1. | Bang Camaro | Push Push | 4475 |
2. | Flogging Molly | Drunken Lullabies | 2201 |
3. | Five Finger Death Punch | Burn it Down | 2066 |
4. | Jonathan Coulton | Code Monkey | 2058 |
5. | Flight of the Conchords | The Most Beautiful Girl | 1598 |
6. | The Slip | Even Rats | 1564 |
7. | Andrew Buch | Trippolette | 1379 |
8. | Attack Attack! | Stick Stickly | 1366 |
9. | Jonathan Coulton | The Future Soon | 1334 |
10. | Flogging Molly | Requiem for a Dying Song | 1318 |
11. | Suicide Silence | Disengage | 1173 |
12. | Steve Vai | For the Love of God | 1136 |
13. | Jonathan Coulton | Ikea | 1111 |
14. | Between the Buried and Me | Mordecai | 1103 |
15. | Third Eye Blind | Semi-Charmed Life ‘09 | 1037 |
16. | Amberian Dawn | He Sleeps in a Grove | 1035 |
17. | Jonathan Coulton | Creepy Doll | 1027 |
18. | Senses Fail | Lady in a Blue Dress | 962 |
19. | Steve Vai | Get the Hell Out of Here | 948 |
20. | 3 Inches of Blood | Battles and Brotherhood | 941 |