Tetris obchodzi 25-lecie istnienia
Serwis VentureBeat zamieścił na swych łamach interesujący rocznicowy artykuł, w którym podsumował historię Tetrisa, bodaj najpopularniejszej gry na świecie. Czytamy w nim, że fenomen wymyślony 25 lat temu przez 29-letniego rosyjskiego programistę Aleksieja Pażytnowa sprzedał się już w 125 milionach egzemplarzy.
Serwis VentureBeat zamieścił na swych łamach interesujący rocznicowy artykuł, w którym podsumował historię Tetrisa, bodaj najpopularniejszej gry na świecie. Czytamy w nim, że fenomen wymyślony 25 lat temu przez 29-letniego rosyjskiego programistę Aleksieja Pażytnowa sprzedał się już w 125 milionach egzemplarzy.
Aleksiej Pażytnow
Dzieło nie dość, że zawitało na ponad trzydzieści zróżnicowanych platform, to jeszcze opanowało w 10% rynek gier na komórki. To dzięki niemu mamy okazję testować takie produkcje, jak Meteos, czy też Lumines. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że gdyby nie Tetris to rozwój rynku elektronicznej rozrywki nie byłby tak dynamiczny.
Tetris z 1986 roku... (Tetris, IBM PC)
... i z października 2008 (Tetris Party, Wii).
Na przestrzeni lat Tetris niesamowicie ewoluował. Pomysł przechodził liczne zmiany – oferowano jego trójwymiarowe wersje, dodawano różne efekty, a także rozbudowywano o nowe rozwiązania, w tym różnorodne power-upy pozwalające osiągnąć gigantyczne sumy punktów. Trzon pozostał jednak ten sam – w dalszym ciągu chodzi przecież o dające niezwykłą satysfakcję układanie klocków. I chwała za to Pażytnowowi.