Testujemy Ridge Racer Unbounded na notebooku ASUS K53SV
Testujemy grę Ridge Racer Unbounded na notebooku ASUS K53SV
Ridge Racer Unbounded to najlepsza gra wyścigowa z produkcji wypuszczonych w tym roku. Sprawdźmy więc, czy konfiguracja słabszego z naszych notebooków wystarczy by komfortowo bawić w ten tytuł.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: dwurdzeniowy 2,6 GHz
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: GeForce 8800 GT 512 MB
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Wymagania, jak widać, są całkiem spore, zwłaszcza że to miminum od którego można się komfortowo bawić. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).
Ustawienia niskie, rozdzielczość 1280 x 720
Gra nie oferuje praktycznie żadnych zaawansowanych opcji konfiguracji grafiki. Możemy jedynie ustawić rozdzielczość i poziom filtrowania tekstur. Tę ostatnią wartość ustawiłem na minimum i test rozpocząłem w rozdzielczości 1280 x 720. Wyniki były satysfakcjonujące. Przez większość czasu silnik pozostawał sporo powyżej granicy 30 FPS-ów. Spadki poniżej były rzadkie i drobne. Najmniejsza uzyskana wartość wyniosła 28 klatek na sekundę, więc nie wpływało to negatywnie na komfort jazdy.
.
Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768
Po włączeniu filtrowania tekstur na maksimum i ustawieniu rozdzielczości na 1366 x 768 wydajność niestety mocno spadła. Regularnie zdarzały już się spadki sporo poniżej 30 klatek na sekundę i potrafiło to już pogorszyć komfort zabawy.
.
Podsumowanie
Ridge Racer Unbounded okazał się wymagającą grą a sprawę pogarsza fakt, że nie można obniżyć poziomu detali (stąd nie ma sensu publikować obrazka porównującego), wiec dla wielu słabszych notebooków tytuł ten może być sporym wyzwaniem. ASUS K53SV potrafił poradzić sobie przyzwoicie przy ustawieniach niskich i po obniżeniu lekko rozdzielczości. W przypadku tego laptopa spokojnie dało się grać, ponieważ wizualnie takie opcje nie odbiegały praktycznie wcale od najwyższych. Posiadacze komputerów słabszych niż K53SV powinni jednak zainteresować się innymi produkcjami.