Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 kwietnia 2012, 08:21

autor: Adrian Werner

Testujemy Blood Bowl: Legendary Edition na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę Blood Bowl: Legendary Edition na notebooku ASUS K53SV

Sprawdziliśmy już jak Blood Bowl: Legendary Edition radzi sobie na ASUS’ie G74SX. Pora więc przetestować tę grę również na słabszym z naszych notebooków.

Po opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Pentium 4 2.4 GHZ
    Pamięć RAM: 1 GB (Windows XP) /  2 GB (Windows Vista i 7 )
    Karta grafiki:   GeForce 6600 128 MB
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7

Wymagania, jak widać, nie są szczególnie wysokie, choć niestety nie podano konfiguracji rekomendowanej.Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis sp.ecyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Na początek spróbowałem ustawień średnich i rozdzielczości natywnej notebooka, czyli 1366 x 720. Rezultaty były stosuknowo dobre. Zdarzały się drobne spadki poniżej 30 klatek na sekundę, ale nie przeszkadzało to w rozgrywce.


Ustawienia wysokie rozdzielczość 1366 x 768


Notebook poradził sobie przyzwoicie z ustawieniami średnimi więc uznałem, że warto sprawdzić wysokie. Po wybraniu odpowiednich opcji prędkość wyraźnie zmalała i zdarzały  się nawet spadki poniżej 20 FPS-ów. Co gorsza, gra praktycznie nigdy nie wyszła powyżej 25 klatek na sekundę, a takie wartości już mocni przeszkadzały w zabawie.

.

Podsumowanie

Blood Bowl: Legendary Edition okazał się zaskakująco wymagającą grą. Konfiguracja K53SV była za słaba aby udźwignąć opcje wysokie. Na szczęście na średnich notebook radził sobie przyzwoicie, a wciąż wyglądał atrakcyjnie. 

W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek pokazujący jak duża różnice jest pomiędzy poszczególnymi ustawieniami graficznymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej