Terraria: Otherworld zostanie mocno przerobiona i ulepszona
Studio Re-Logic przerwało trwające od dłuższego czasu milczenie w sprawie projektu Terraria: Otherworld. Okazuje się, że twórcy nie byli zadowoleni z postępów w pracach i dlatego postanowili gruntownie przebudować wiele aspektów gry, co powinno poskutkować znacznie lepszą jakością jej ostatecznej wersji.
Dużo czasu minęło od kiedy usłyszeliśmy coś nowego o Terraria: Otherworld. Milczenie studia Re-Logic trwało tak długo, że część fanów zaczęła podejrzewać, że projekt został po cichu skasowany. Na szczęście prawda jest inna i twórcy właśnie poinformowali na oficjalnym forum o obecnym stanie produkcji. Okazuje się, że deweloperzy zmuszeni byli ją gruntownie przebudować.
- Deweloper: Engine Software i RE-Logic
- Wydawca: RE-Logic
- Gatunek: sandbox
- Platformy: PC
- Data premiery: nieznana
Już w zeszłym roku autorzy uprzedzali, że nie wypuszczą gry dopóki nie spełni ona ich własnych standardów. W styczniu postanowiono na chłodno ocenić postępy w pracach oraz stan projektu i wnioski nie były pozytywne. Opracowano więc plan gruntownego przerobienia wielu aspektów Terraria: Otherworld i lista potrzebnych zmian powędrowała do studia Engine Software, które współtworzy ten projekt wraz z RE-Logic, autorami oryginału. Ponadto pozycje głównego projektanta i głównego artysty zostały przydzielone nowym osobom.
Zmiany obejmą m.in. poprawę grafiki, większą różnorodność krain oraz liczne poprawki w dziedzinie wyposażenia i uzbrojenia. Gruntownie przerobiona zostanie także sztuczna inteligencja, zwłaszcza jeśli chodzi o elementy tower defense. Ponadto mocnemu rozszerzeniu ulec ma aspekt fabularny.
Oczywiście, wszystkie te zmiany wymagają czasu, więc na premierę poczekamy dłużej niż to początkowo zakładano. Autorzy od początku ostrzegali jednak, że gra ukaże się dopiero wtedy, gdy będzie gotowa, więc dla fanów opóźnienie nie powinno być wielkim zaskoczeniem.
Przypomnijmy, że Terraria: Otherworld to produkcja poboczna w stosunku do przebojowej Terrarii, która ma być nakierowana na bardziej tradycyjną rozgrywkę dla pojedynczego gracza, z klasyczną kampanią i systemem rozwoju bohatera. Projekt zmierza wyłącznie na pecety. Obecnie autorzy nie są skłonni podać żadnej, nawet przybliżonej daty premiery. Obiecują jednak, że aktualizacje o postępach w pracach będą teraz znacznie częstsze.