Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2022, 13:50

Dieselpunkowa strzelanka Marauders zmaga się z cheatami i problemami [Aktualizacja: jest łatka]

Gra Marauders swoją premierę we wczesnym dostępie miała 3 października. Opinie na Steamie są w większości pozytywne, lecz lista zgłaszanych błędów ciągle się powiększa. Część graczy nie jest w stanie nawet wejść do meczu. Aktualizacja: hotfix usuwa część błędów.

Źródło fot. Youtube: Tomographic
i

Aktualizacja

Twórcy Marauders opublikowali pierwszy hotfix do gry. Wprowadza on zmiany pokrywające się z częścią negatywnych komentarzy i zgłaszanych błędów. Są to:

  1. usprawnienia matchmakingu, mające zapobiegać błędom na etapie ładowania meczów,
  2. udoskonalenia systemu kolizji modelu gracza,
  3. poprawiony balans gry,
  4. naprawiony problem z niedostępnym dla wszystkich skinem Space Pirate.

We wpisie umieszczonym na Steamie, ogłaszającym łatkę, członkowie studia Small Impact Games podziękowali także za pozytywny odbiór ich tytułu i podzielili się informacją, na temat przekroczenia liczby miliona rajdów w pierwszy dzień po premierze gry.

Oryginalna wiadomość (4 października 2022 r.)

Wyczekiwana przez wiele osób strzelanka Marauders, osadzona w alternatywnym świecie powojennych lat 90-tych, trafiła wczoraj do wczesnego dostępu, gdzie jest do nabycia za 129 zł. Tytuł, żartobliwie nazywany kosmicznym Escape from Tarkov, przenosi graczy na opuszczoną stację kosmiczną i oferuje rozgrywkę online przeciwko innym osobom lub oponentom AI.

  1. Karta gry Marauders na Steam
  2. Oficjalna strona studia Small Impact Games

Gra zdążyła już wzbudzić skrajne emocje. Pozytywne oceny na Steamie zaczynają być przyćmiewane zarzutami o wadliwą warstwę techniczną, co według niektórych osób ciężko usprawiedliwić nawet Early Accessem.

Wiele problemów na start

Według narzędzia do zgłaszania błędów dostępnego na Steamie wiele podstawowych problemów technicznych uniemożliwia graczom kontynuowanie rozgrywki na jej wczesnych etapach.

Dieselpunkowa strzelanka Marauders zmaga się z cheatami i problemami [Aktualizacja: jest łatka] - ilustracja #1
Źródło: Steam

Niekończące się ekrany ładowania, gracze wypadający poza mapę, problemy z matchmakingiem, znikające lub duplikujące się przedmioty czy wyłączanie się gry – to tylko niektóre z problemów, na które skarżą się użytkownicy Steama.

Wraz z moim przyjacielem kupiliśmy grę i byliśmy bardzo podekscytowani. Żaden z nas nie był w stanie rozegrać ani jednego meczu, ponieważ obaj zostaliśmy przeniesieni do pulpitu komputera po pięciu sekundach ładowania. Gra jest dosłownie niegrywalna na ten moment, dla każdego z nas – skarży się użytkownik Krosis.

Dołączyłem do meczu uzbrojony, lecz gdy zespawnowałem się na statku, byłem nagi. Moje wyposażenie po prostu zniknęło i nie pojawiło się z powrotem nawet po meczu. To naprawdę duży problem, który może zrujnować rajd jeszcze przed jego rozpoczęciem – opisuje użytkownik XDeathxReconX.

Ponadto zaledwie kilka godzin po uruchomieniu Early Accessu mecze wydają się być opanowane przez cheaterów, korzystających z radarów oraz aimbotów, na co skarży się kolejna grupa niezadowolonych graczy.

Ta gra nie ma prawa posiadać takiej ceny. Powinna być sprzedawana za połowę tej kwoty. Nie jest idealna - walka, poruszanie, AI oraz ogólna rozgrywka potrzebują naprawdę dużo miłości. Poza tym mamy The Cycle, które jest podobne do Tarkov, a Super People wychodzi w przyszłym tygodniu - obie gry są darmowe i nie wydaje mi się, żeby Marauders miało szansę przetrwać, jeśli też nie przejdzie na model free to play. Ta gra po prostu nie jest wystarczająco dobra, by kosztować tyle samo, co konto Tarkov na wczesnym poziomie.

A do tego cheaterzy dosłownie pierwszego dnia - użytkownik shm0.

Twórcy są świadomi błędów i prezentują roadmapę

W notce opublikowanej na Steamie wraz ze startem wczesnego dostępu twórcy umieścili listę problemów, o których wiedzą i nad którymi właśnie pracują. Niektóre z błędów zawartych na liście pokrywają się z tymi zgłaszanymi przez graczy.

Należą do nich m.in. brak wsparcia trybu pełnego ekranu, niedziałający przycisk anulowania wyszukiwania gry po upływie 10 minut, niedopuszczenie do meczu niektórych członków drużyny podczas grania ze znajomymi czy błędy związane z rozdzielczością ekranu i dźwiękiem.

Oprócz tego otrzymaliśmy pełną roadmapę, prezentującą główne cele twórców, które planują osiągnąć przed wydaniem wersji 1.0.

Dieselpunkowa strzelanka Marauders zmaga się z cheatami i problemami [Aktualizacja: jest łatka] - ilustracja #2

Przed premierą pełnego wydania Marauders otrzymamy nowe bronie, przedmioty, możliwość customizacji statków, elementy kosmetyczne i kolekcjonerskie, a także nowego bossa.

Opinie są jednak w większości pozytywne

Według portalu SteamDB Marauders na tę chwilę posiada aż 78% pozytywnych ocen na Steamie. W komentarzach nie brakuje podziwu dla odtworzenia uroku gry Escape from Tarkov w wydaniu kosmicznym oraz zrozumienia i wybaczenia problemów, głównie ze względu na wczesny dostęp.

Zignorujcie wszystkich ludzi dających negatywne oceny. Oczywiście, że gra wymaga dopracowania, ale przecież została wydana 3 godziny temu, we wczesnym dostępie i nie została przetestowana w pełni. Testowałem ją wcześniej przez 18 godzin, więc wiem, o czym mówię. Oczywiście natrafiłem na trochę błędów, ale do wszystkich ludzi, którzy mówią, że nie da się strzelać lub gra jest nudna, mam jedno do powiedzenia. Słowami Sun Tzu: kwestia skilla – komentuje użytkownik muscular dolphin biceps

By dać pozytywną ocenę, gracze musieli być w stanie załadować grę, co nie dla wszystkich było możliwe. Wygląda więc na to, że Marauders to naprawdę dobra gra, zakopana tylko pod prostymi do zdiagnozowana błędami.

Twórcy planują podtrzymywać wczesny dostęp przez 12 do 18 miesięcy. Dopiero po tym czasie dowiemy się, czy wszystkie błędy znikną wraz z Early Accessem.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej