autor: Miriam Moszczyńska
Take-Two kupuje twórców FarmVille za rekordowo duże pieniądze
Do studiów zebranych pod skrzydłami Take-Two Interactive dołącza Zynga. Firma przejęła amerykańskiego producenta gier mobilnych za 12,7 miliarda dolarów.
- Take 2 Interactive przejęło firmę Zynga za rekordową kwotę 12,7 miliarda dolarów.
- Stawia to Take Two na pozycji lidera w branży gier zarówno PC i konsolowych, jak i mobilnych.
- Na tę chwilę nie podano informacji na temat żadnego nowego tytułu, który miałby powstać pod nadzorem obu firm.
Take Two przejęło amerykańskiego producenta gier mobilnych, firmę Zynga. Kwota, jaką koncern odpowiedzialny za m.in. serię Grand Theft Auto czy Sid Meier's Civilization przeznaczył na ten zakup, wyniosła aż 12,7 miliarda dolarów. Dzięki owej transakcji Take Two nie dominuje już tylko konsolowego i pecetowego rynku, ale staje się także gigantem platform mobilnych.
Z przyjemnością informujemy o naszej transformacyjnej transakcji z firmą Zynga, dzięki której znacząco urozmaicimy działalność i ugruntujemy swoją pozycję jako lidera w branży mobilnej, czyli najszybciej rozwijającym się segmencie branży interaktywnej rozrywki – powiedział Frank Gibeau, CEO Zyngi.
Może Cię zainteresować:
- Kretyńskie gry na Androida, które stały się absurdalnie popularne
- Czarne konie 2022 roku - gry, które mogą nas zaskoczyć
- Premiery gier - styczeń 2022 zapowiada się obiecująco
Zynga jest firmą odpowiedzialną m.in. za produkcję serii gier FarmVille, CSR Racing, Empires & Puzzles, Golf Rival, Hair Challenge, Harry Potter: Puzzles & Spells, High Heels!, Merge Dragons!, Merge Magic!, Queen Bee, Toon Blast, Toy Blast, Words With Friends and Zynga Poker. Pierwszy z wymienionych tytułów zyskał dużą popularność na Facebooku, a od tego czasu powstało już kilka odsłon tej produkcji, które dostępne są na urządzeniach mobilnych. Frank Gibeau widzi w dokonanej transakcji same plusy, wierząc, że dzięki połączeniu sił z Take Two będzie w stanie dostarczać graczom jeszcze lepsze tytuły, które trafią do znacznie większego grona odbiorców:
Połączenie doświadczenia, które Zynga ma w projektowaniu gier mobilnych oraz tych skierowanych na konsole nowej generacji, z największymi w branży możliwościami i markami, jakie posiada Take Two, pozwolą nam dalej dążyć do naszego celu – połączenia ludzi na całym świecie za pomocą gier – jednocześnie rosnąc na rynku i wzmacniając współpracę.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że połączenie omawianych firm jest największą tego typu transakcją, jaka kiedykolwiek miała miejsce. Nawet Tencent, koncern dominujący branżę gier w Chinach, zapłacił mniej, przejmując Supercell (producenta m.in. Clash Royale). Tak prezentuje się ranking (via Shanti Bergel):
1. | 12,7 mld dolarów | Take-Two przejmuje Zyngę |
2. | 10,2 mld dolarów | Tencent przejmuje Supercell |
3. | 7,5 mld dolarów | Microsoft przejmuje ZeniMax |
4. | 5,9 mld dolarów | Activision przejmuje King.com |
5. | 4 mld dolarów | ByteDance przejmuje Moonton |
6. | 2,5 mld dolarów | Microsoft przejmuje Mojang |
7. | 2,4 mld dolarów | Electronic Arts przejmuje Glu |
8. | 2 mld dolarów | Meta przejmuje Oculusa |
Czego możemy spodziewać się po fuzji Take Two i Zyngi? Kolejnej wersji GTA V, tyle że na smartfony? Czy Red Dead Redemption 2 w rozszerzonej rzeczywistości (AR), bo w końcu kto nie chciałby biegać z telefonem i bawić się w kowboja? Chociaż takie tytuły wydają się czystą abstrakcją, a żadne produkcje nie zostały zapowiedziane wraz z informacją o transakcji, to fani obu marek – jeśli marzą im się ich mobilne odsłony – zdecydowanie mogą zacierać ręce na nowe projekty w przyszłości.