Tak wygląda drzewko umiejętności w Diablo 4
Diablo 4 zaoferuje rozbudowane drzewko umiejętności. Rozwój postaci będzie bardziej elastyczny i pozwoli na większą modyfikację naszego bohatera niż w Diablo III.
- W Diablo IV zobaczymy kompletnie przebudowane drzewko rozwoju postaci.
- Celem deweloperów jest zapewnienie nam większej elastyczności.
- Maksymalnie rozwinięta postać ma zapełnić do 40% dostępnych gniazd umiejętności aktywnych i pasywnych.
- Pokazano także system modyfikacji ataków dla klasy czarodziejki.
Nowe informacje o Diablo IV pojawiły się na oficjalnym blogu firmy Blizzard. Deweloperzy pracujący nad czwartą odsłoną najpopularniejszej serii hack ‘n’ slash poświęcili wpis, by przybliżyć nam system rozwoju postaci, pokazać drzewko zdolności i wyjaśnić, jak funkcjonować będzie modyfikacja ataków na przykładzie klasy czarodziejki.
Czwarta odsłona serii Diablo zaoferuje kompletnie przebudowane drzewko umiejętności. Kierując się opiniami graczy na temat Diablo III i oczekiwaniami względem Diablo IV, przygotowano drzewo, które podzielono na dwie części. W jego górnej części znajdą się zdolności aktywne, do których przypięte będą modyfikatory oraz pasywne, powiązane z danymi atakami.
Dolna część drzewka zostanie poświęcona umiejętnościom pasywnym, które wzmocnią wybraną klasę postaci. Planem dewelopera jest stworzenie takich możliwości, by gracz czuł, że ma wybór w kierunku rozwoju swojej postaci. Po zaliczeniu głównego wątku i dobrnięciu do zawartości z końca gry mamy osiągnąć maksymalnie do 40% zapełnienia drzewka umiejętności.
Pokazano także unikatowy dla klasy czarodziejki system wzmacniania czarów. Przy każdym z ataków będziemy mogli wybrać jego wersję. Na przykładzie meteoru pokazano, że zdecydować będziemy mogli między wersją kierowaną a ciągłym atakiem, nad którym zostaniemy pozbawieni kontroli.
W kolejnych wpisach mamy poznać podobny system dla klasy druida. Celem zespołu deweloperskiego jest dać nam wybór, w jaki sposób skorzystamy z danej umiejętności, jednocześnie wzmacniając jej atak.
Parę słów poświęcono także tzw. zawartości endgame’owej, do której zyskamy dostęp po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Projektanci Diablo IV chcą zastąpić znany z Diablo III system poziomów mistrzowskich i zaoferować coś, co zapewni większą grywalność i przyciągnie graczy na dłużej. Niestety dla nas, deweloperzy nie są jeszcze gotowi (i nie będą w najbliższym czasie), by nam go pokazać.
- Diablo IV – strona oficjalna
- Wszystko o Diablo 4
- Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy