Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2022, 15:37

Tak powinna wyglądać woda w grach; zobacz niesamowite demo Unreal Engine

Twórca prezentuje, jak realistycznie może zachowywać się woda w grach. Jego narzędzia opracowane zostały z myślą o Unreal Engine 4, ale działają również z Unreal Engine 5.

Temat Unreal Engine wraca do nas jak bumerang za każdym razem, kiedy ktoś postanawia zaprezentować możliwości silnika rozwijanego przez firmę Epic Games. Jednym z narzędzi wartych uwagi jest FluidNinja, które w realistyczny sposób symuluje m.in. zachowanie wody, jak również powietrza czy ognia.

Wersja demonstracyjna pozwala za pomocą kilku ruchów myszki stworzyć fale, a także błyskawicznie przejść ze spokojnej pogody do lekkiej mżawki, a nawet sztormu. Na materiałach udostępnionych przez twórcę – Andrasa Ketzera – możemy również zobaczyć, jak zachowują się obiekty wrzucone do morza. Kolejne fragmenty powyższego filmu pokazują też balon utrzymujący się nad ziemią dzięki powietrzu wypychanemu z jego wnętrza (zwróćcie uwagę, jak wpływa ono na ruch trawy).

Technologiczne dema mają ten problem, że choć prezentują się wyśmienicie, często nie mają szans działać płynnie z pozostałymi elementami pełnowartościowej gry (udźwiękowieniem, sztuczną inteligencją etc.). Redaktor serwisu GameStar Diedrich Sören miał okazję testować wersję demo – był bardzo zadowolony z otrzymanych efektów i zauważył m.in., że liczba klatek wyświetlanych na sekundę rzadko spadała poniżej 60, a często przekraczała 100. Jego zdaniem narzędzie ma szansę stać się realnym rozwiązaniem stosowanym przez twórców. Poniżej przedstawiam specyfikację sprzętu Diedricha Sörena.

System operacyjny: Windows 11 w najnowszej wersji

Procesor: Intel Core i7-11800H

Karta graficzna: Geforce RTX 3070 Mobile

Pamięć: 16 GByte DDR4-3200 MHz

Najnowsza wersja FluidNinja – LIVE 1.7 – tworzona była za pomocą Unreal Engine 4.26, ale jest kompatybilna także z najnowszą, piątą edycją silnika. Cena pełnego wydania wynosi 99,99 dolara.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej