Tak mógł wyglądać film Mysia Straż - zobacz demo na Unreal Engine
Reżyser Wes Ball udostępnił filmik będący demem porzuconego filmu animowanego Mouse Guard, bazującego na popularnym komiksie wydawanym w Polsce jako Mysia Straż.
Do sieci trafił materiał wideo będący demem Mouse Guard, czyli skasowanego filmu animowanego komputerowego, pokazującym, jaki klimat miała mieć ta produkcja.
Wszystkie sceny w filmiku wygenerowane zostały w czasie rzeczywistym przez silnik Unreal Engine. Należy zaznaczyć, że nie jest to prezentacja tego, jak wyglądałby ukończony produkt. Demo pokazuje jedynie uproszczoną wersję, którą mogłyby udźwignąć współczesne komputery, opracowaną m.in. po to, aby ułatwić pracę aktorom nagrywającym ruchy za pomocą techniki motion capture.
Ostateczną wersję filmu opracować miało studio WETA, które zapewniłoby jakość wizualną będącą standardem we współczesnych produkcjach tego typu. Mimo to demo daje dobre pojęcie o tym, co miało zaoferować animowane Mouse Guard i wzmacnia smutek z powodu porzucenia tego projektu.
Film stał się ofiarą przejęcia przez koncern Disney firmy 21st Century Fox. W ramach fuzji obu podmiotów sporo projektów zostało porzuconych. Domyślamy się, że powodem skasowania Mouse Guard był fakt, że Disney ma własne, bardzo aktywne studia zajmujące się filmami animowanymi komputerowo i nie potrzebował nowego tytułu tego typu.
Demo kinowej adaptacji Mouse Guard udostępnił Wes Ball, który miał być reżyserem filmu. Twórca ten znany jest głównie z trylogii Więzień labiryntu (ang. The Maze Runner). Wśród aktorów udzielających głosów postaciom znaleźliby się m.in. Idris Elba i Andy Serkis.
Mouse Guard to seria komiksowa autorstwa Davida Petersena, która ukazuje się od 2006 roku. W Polsce cykl wydawany jest przez firmę Bum Projekt pod tytułem Mysia Straż.
Mysia Straż została przerobiona na stołową grę fabularną Mouse Guard Roleplaying Game w 2008 roku. Natomiast pięć lat temu wydano planszówkę Mouse Guard: Swords & Strongholds.