Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 kwietnia 2015, 10:13

Tajemnice kodu GTA V – zombie, samochody i mycie zębów

Open IV doczekało się aktualizacji umożliwiającej odczytanie plików GTA V. Choć opcji modyfikowania tychże póki co brak, społeczność gry nieustannie wyszukuje ukryte informacje, z których część może wskazywać np. na nadchodzące DLC z zombie w roli głównej.

Do pełnoprawnych modów do GTA V jeszcze daleko, ale gracze już odkrywają ukrytą zawartość gry. - GTA V – zombie, samochody i mycie zębów w ukrytych plikach gry - wiadomość - 2015-04-20
Do pełnoprawnych modów do GTA V jeszcze daleko, ale gracze już odkrywają ukrytą zawartość gry.

Nie minął tydzień od pecetowej premiery Grand Theft Auto V, a moderom udało się otworzyć pliki gry, co niektórzy uznawali za niemożliwe. W dużej mierze to zasługa twórców aplikacji Open IV. Wypuścili oni aktualizację 2.5, dzięki której program pozwala przeglądać pliki .rpf „piątki” (choć, niestety, jeszcze nie modyfikować). Jak nietrudno zgadnąć, gracze entuzjastycznie zabrali się za wyszukiwanie ukrytych informacji. Część z nich to pliki niewykorzystane przez studio Rockstar, takie jak dodatkowe logo fikcyjnej firmy PROlaps, tekstury samochodów (w tym Super GT i Feroci) czy też wersje beta modeli postaci (wciąż rosnącą listę znajdziecie na GTAforums), ale nie zabrakło też bardziej intrygujących odkryć.

Użytkownik ZZCOOL zamieścił na swoim Twitterze zrzuty ekranu, na których widać pliki dotyczące m.in. mini gier (na przykład wykonywanie przysiadów), konia (dźwięki oraz pliki związane z ragdollem), higieny osobistej (tak, mowa o myciu zębów czy suszeniu włosów) oraz zombie. Te ostatnie są o tyle interesujące, że znajdują się w folderach nazwanych dlcpacks oraz dlc.rpf, co mogłoby wskazywać na nadchodzące rozszerzenie. Biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność żywych trupów, wydaje się to całkiem prawdopodobne, choć równie dobrze może to być kolejny niewykorzystany pomysł Rockstara.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej