psychologia - newsy i ciekawostki

Cities: Skylines przysłużyło się nauce, nietypowe zastosowanie popularnego city buildera
Adam Celarek, 26 kwietnia 2023, 13:42
Grupa naukowców zdecydowała się na dość niekonwencjonalne wykorzystanie popularnej gry studia Colossal Order. Popularny city builder posłużył za narzędzie w eksperymencie.

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Arkadiusz Strzała, 30 grudnia 2020, 13:53
To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20
Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Aplikacja wykorzysta smartfona, by sprawdzić zdrowie psychiczne
Bartosz Świątek, 21 lipca 2020, 10:35
Badacze z kanadyjskiego uniwersytetu Dalhousie stworzyli aplikację PROSIT, która pozwala monitorować zdrowie psychiczne użytkowników poprzez analizowanie sposobu, w jaki korzystają oni ze smartfona.