Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

historia gier - newsy i ciekawostki (2)

Nowa konsola od Intellivision, największego konkurenta Atari z lat 80.
Nowa konsola od Intellivision, największego konkurenta Atari z lat 80.

Michał Kułakowski, 30 maja 2018, 20:13

Właściciel firmy Intellivision planuje wskrzesić produkowaną przez nią na początku lat 80. konsolę. Była ona głównym konkurentem Atari 2600 na amerykańskim rynku i w przeciągu kilku lat rozeszła się w ponad 3 milionach egzemplarzy. Szczegóły dotyczące nowego sprzętu poznamy w październiku.

John Carmack o Stevie Jobsie: „Nie miał wysokiego mniemania o grach”
John Carmack o Stevie Jobsie: „Nie miał wysokiego mniemania o grach”

Bartosz Świątek, 23 maja 2018, 11:53

John Carmack podzielił się na swoim Facebooku ciekawymi wspomnieniami dotyczącymi jego owocnej i burzliwej współpracy z jedną z największych legend branży IT – Steve'em Jobsem.

15 tysięcy dolarów od babci, czyli jak sfinansowano Blizzard Entertainment
15 tysięcy dolarów od babci, czyli jak sfinansowano Blizzard Entertainment

Miłosz Szubert, 14 września 2017, 12:05

Podczas oficjalnego livestreamu poprzedzającego tegoroczny BlizzCon Mike Morhaime, jeden ze współzałożycieli studia Blizzard Entertainment, zdradził, że aby uruchomić firmę, wziął pożyczkę... od swojej babci. Krewna przekazała mu 15 tysięcy dolarów.

Tak powstawał komputerowy Wiedźmin - dokument na 10-lecie serii
Tak powstawał komputerowy Wiedźmin - dokument na 10-lecie serii

Kamil Zwijacz, 11 września 2017, 11:12

Na kanale Arhn.eu w serwisie YouTube możecie obejrzeć interesujący film dokumentalny Biały Wilk: Historia komputerowego Wiedźmina, opowiadający historię growego Wiedźmina.

Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]
Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]

Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26

Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]

Gry i Komputery Minionej Ery – we Wrocławiu powstaje wymarzone muzeum fanów gier

Marta Kucharska, 25 maja 2017, 14:45

We Wrocławiu powstanie Muzeum Gier i Komputerów Minionej Ery. Już w wakacje na terenie Dworca Świebodzkiego będziemy mogli oglądać blisko 1000 modeli sprzętu retro, które przybliżą ducha i historię komputerów oraz gier.

Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy
Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy

Krystian Pieniążek, 27 kwietnia 2017, 19:50

Julian Gollop podzielił się z graczami informacjami na temat dość pokrętnych ścieżek, jakimi pierwszy X-COM podążał na sklepowe półki. Projekt został anulowany przez inwestora i przez bardzo długi czas powstawał w tajemnicy… o czym nie wiedział nawet Gollop.

Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart
Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart

Jakub Mirowski, 30 stycznia 2017, 10:14

Feargus Urquhart, współzałożyciel oraz szef studia Obsidian Entertainment, w rozmowie z serwisem IGN powrócił do czasów pracy w zespole Black Isle. Legendarny deweloper ujawnił, że ekipa ta rozpoczęła prace nad Falloutem 3 tuż po wydaniu drugiej części.

Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów
Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

Kamil Zwijacz, 9 stycznia 2017, 21:05

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.

Spór Andrzeja Sapkowskiego z Adrianem Chmielarzem o anulowanego Wiedźmina
Spór Andrzeja Sapkowskiego z Adrianem Chmielarzem o anulowanego Wiedźmina

News Gameplay, 29 sierpnia 2016, 16:39

Podczas konwentu Polcon 2016 Andrzej Sapkowski wyraził żal wobec Adriana Chmielarza o pierwszą, nieukończoną grę Wiedźmin, która pod koniec lat 90. powstawała w studiu Metropolis. Chmielarz odparł zarzuty.

Historia kontrowersyjnych gier – część I
Historia kontrowersyjnych gier – część I

Michał Grygorcewicz, 4 lipca 2016, 20:00

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Jeden komputer, by wszystkimi rządzić - współzałożyciel Blizzard North opowiada o skromnych początkach Battle.net
Jeden komputer, by wszystkimi rządzić - współzałożyciel Blizzard North opowiada o skromnych początkach Battle.net

Jakub Mirowski, 20 marca 2016, 14:55

Podczas konferencji GDC w San Francisco David Brevik, współzałożyciel studia Blizzard North, ujawnił, że początkowo do prawidłowego funkcjonowania usługi Battle.net firmie wystarczał jeden komputer.

Wieści ze świata (Turok Remastered, Black Desert, id Software, Ghost in the Shell - First Assault Online) 15/12/2015
Wieści ze świata (Turok Remastered, Black Desert, id Software, Ghost in the Shell - First Assault Online) 15/12/2015

Krzysztof Mysiak, 15 grudnia 2015, 17:45

Dziś piszemy m.in. o dacie premiery gry Turok Remastered, pre-loadzie klienta Black Desert w wersji beta, pecetowych portach gier Nintendo od id Software z zamierzchłych czasów, darmowym Worms Forts: Oblężeniu na GOG.com oraz o debiucie Ghost in the Shell - First Assault Online w Steam Early Access. Witajce w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Świetne gry, w które nie można już zagrać
Świetne gry, w które nie można już zagrać

Jakub Graczyk, 28 sierpnia 2015, 22:40

Wiele starych tytułów wciąż pozostaje poza zasięgiem współczesnego gracza; kupić je można tylko na aukcjach internetowych, bez gwarancji, że taki egzemplarz uda się potem odpalić. Przedstawiam moją listę tytułów, które powinny natychmiast znaleźć się w cyfrowej dystrybucji.

11000 dni Amigi
11000 dni Amigi

Piotr Rusewicz, 28 lipca 2015, 19:00

Przez wiele, wiele lat Amiga była moim marzeniem. Niespełnionym mirażem, kopalnią wspaniałych gier, których na moich podróbkach NES-a nie miałem.

Moja historia gier platformowych - część 1
Moja historia gier platformowych - część 1

Dawid Czaja, 21 lipca 2015, 15:44

Krótkie wspomnienia o platformówkach z czasów zamierzchłych. To od tych gier rozpoczął się rozkwit branży trwający po dziś dzień, a co za tym idzie, to one doprowadziły do nieprawdopodobnego zwiększenia rangi tego przemysłu jako jednej z gałęzi gospodarki, ciągnąc za sobą rozwój konsol oraz komputerów osobistych.

Odnaleziono wspólną konsolę Sony i Nintendo sprzed ćwierć wieku
Odnaleziono wspólną konsolę Sony i Nintendo sprzed ćwierć wieku

Luc, 4 lipca 2015, 12:59

Choć plotki na ten temat krążyły od dawna, teraz wiemy to na pewno - ktoś wciąż posiada niezwykle rzadką konsolę, która powstała blisko ćwierć wieku temu przy udziale Sony oraz Nintendo.

Deus Ex – dokumentalny film na 15-lecie serii i głosowanie na zawartość edycji kolekcjonerskiej Mankind Divided
Deus Ex – dokumentalny film na 15-lecie serii i głosowanie na zawartość edycji kolekcjonerskiej Mankind Divided

Luc, 27 czerwca 2015, 11:07

Z okazji powoli zbliżającej się premiery Deus Ex: Mankind Divided, Square Enix przygotowało dla fanów kilka niespodzianek - możliwość głosowania na zawartość edycji kolekcjonerskiej oraz dokumentalny film, opowiadający o rozwoju marki.

Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15
Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15

Łukasz Szliselman, 26 maja 2015, 14:54

Dziś piszemy m.in. o nieujawnionym projekcie 2K Games pt. Advent, zapowiedzi Lords of the Fallen: Game of the Year Edition oraz nowym zwiastunie gry SOMA. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Pac-Man co wszystko zjadał. 35 lat żółtej kropki
Pac-Man co wszystko zjadał. 35 lat żółtej kropki

Piotr Rusewicz, 21 maja 2015, 19:15

Duch produkcji takich jak Pac-Man jest bardzo silny do dzisiaj. W uwielbianych przeze mnie produktach Platinum Games, w bijatykach, w takich niezależnych tytułach jak Hotline Miami, lub Not a Hero. 35 lat Pac-Mana to przyjemna rocznica niemalże wiecznej gry!

Wiedźmin kiedyś i dziś – wideo-historia komputerowej adaptacji wiedźmińskiej sagi
Wiedźmin kiedyś i dziś – wideo-historia komputerowej adaptacji wiedźmińskiej sagi

Michał Jodłowski, 17 maja 2015, 18:25

Aby umilić oczekiwanie na Wiedźmina 3: Dziki Gon, zapraszamy wszystkich fanów tego rodzimego erpega do obejrzenia materiału przygotowanego przez ekipę tvgry.pl we współpracy z Ryszardem „Rysławem” Chojnowskim, który opowiada o trudnych początkach komputerowej serii Wiedźmin.

Id Software planowało płacenie za mody już w 1995 roku
Id Software planowało płacenie za mody już w 1995 roku

Patryk Greniuk, 5 maja 2015, 10:58

John Romero, współzałożyciel id Software, wyznał, że studio planowało wprowadzenie wynagrodzenia za mody już w roku 1995. Z projektu zrezygnowano, jednak zdaniem twórcy takich gier jak Doom, Quake czy Wolfenstein sam pomysł jest bardzo dobry.

Prince of Persia i Jordan Mechner - dwaj książeta gier wideo
Prince of Persia i Jordan Mechner - dwaj książeta gier wideo

Karol Krajewski, 24 kwietnia 2015, 12:25

Oto niespecjalnie długa historia życia i tworzenia gier przez Jordana Mechnera - ojca marki Prince of Persia, wizjonera i artysty, którego dzieła wpłynęły na całą branżę gier wideo.

Wszystkie stacjonarne konsole PlayStation zestawione na infografice
Wszystkie stacjonarne konsole PlayStation zestawione na infografice

Michał Orlikowski, 22 listopada 2013, 14:15

Na tydzień przed europejską premierą PlayStation 4, brytyjska firma Westbase Technology dokonała ciekawego zestawienia wszystkich stacjonarnych konsol Sony. Infografika przedstawia wyniki sprzedaży każdego ze sprzętów i kluczowe momenty ich historii.

Dawne Komputery i Gry - Kraków 2013
Dawne Komputery i Gry - Kraków 2013

DKiG.pl Press Release, 8 listopada 2013, 12:35

Diablo w turach niczym XCOM, czyli nieznane fakty z historii gier
Diablo w turach niczym XCOM, czyli nieznane fakty z historii gier

Krystian Smoszna, 17 października 2013, 11:50

Choć wydaje się to nieprawdopodobne, jedna z najważniejszych produkcji w historii elektronicznej rozrywki, która zapoczątkowała zupełnie nowy gatunek gier, nie była początkowo projektowana jako tytuł action RPG. W pierwotnym zamyśle Diablo miało oferować walkę w turach, a wykonanie systemu nasuwało oczywiste skojarzenia z UFO: Enemy Unknown.

Emulowanie gier ze starych konsol przez Steama
Emulowanie gier ze starych konsol przez Steama

Łukasz Szliselman, 14 października 2013, 09:52

Jeśli z rozrzewnieniem wspominasz produkcje wydane m.in. na NESa, N64, GameCube, PS1, PS2 czy Gameboya, emulator Ice może być właśnie tym, czego potrzebujesz. Pozwala on dodawać gry ze starych konsol do biblioteki Steama.

Evoland umożliwi podróż przez historię przygodowych gier akcji
Evoland umożliwi podróż przez historię przygodowych gier akcji

Adrian Werner, 27 stycznia 2013, 10:36

Evolved, czyli jedna z najbardziej oryginalnych gier darmowych zeszłego roku, doczeka się komercyjnej kontynuacji. Projekt pozwoli na interaktywne prześledzenie rozwoju gatunku przygodowych gier akcji, poczynając od 8-bitowych korzeni, aż po poziom, jaki reprezentowały produkcje z PlayStation 2.

The Elder Scrolls - krótka historia cyklu
The Elder Scrolls - krótka historia cyklu

Michał Kułakowski, 25 października 2011, 14:29

Z okazji zbliżającej się mamucimi krokami premiery The Elder Scrolls V: Skyrim, warto przyjrzeć się chyba raz jeszcze drodze, jaką przeszła seria Elder Scrolls, od swych trudnych początków do dzisiejszej opływającej w zielone banknoty chwały.