autor: Maciej Makuła
Tabula Rasa - wielki projekt wielką klapą
Tabula Rasa – najnowsza gra z gatunku MMORPG, autorstwa twórcy serii Ultima Richarda Garriota – okazuje się „finansową katastrofą”, w związku z czym skład osobowy odpowiedzialnego za grę studia NC Soft Austin zostaje odpowiednio zredukowany.
Tabula Rasa – najnowsza gra z gatunku MMORPG, autorstwa twórcy serii Ultima Richarda Garriota – okazuje się „finansową katastrofą”, w związku z czym skład osobowy odpowiedzialnego za grę studia NC Soft Austin zostaje odpowiednio zredukowany.
Jak podaje, w wywiadzie dla Korean Times, Lee Jea-ho z NC Softu, przewidywane przychody z Tabula Rasa w tym roku mają sięgnąć około 8 milionów funtów, w zeszłym zaś wyniosły zaledwie 2,7 miliona funtów. Jest to wynik niebywale niesatysfakcjonujący, bowiem jak do tej pory koszta związane z omawianym tytułem, jakie poniosła firma, to 54 miliony funtów.
Konsekwencją takiego rozwoju wydarzeń są zwolnienia w NC Soft Austin. Nie zostało podane ile osób straciło pracę, jednak Lee uspokaja, że pozostała siła robocza jest wystarczająca do zapewnienia Tabula Rasa ciągłego wsparcia i pracy nad nowymi projektami.
Tabula Rasa została dosyć dobrze przyjęta przez krytyków. Serwis GameSpy ocenił ją na 4/5, a Eurogamer 8/10. Recenzje zwracały uwagę na takie aspekty gry jak innowacyjny, zręcznościowy system walki i system rozwoju postaci pozwalający na spore eksperymenty z konfiguracją postaci.
Do sukcesu jak widać nie przysłużyło się też nazwisko i doświadczenie Richarda Garriotta. Twórca zetknął się już z branżą sieciowych gier RPG przy projektowaniu jednego z prekursorów gatunku – działającego do dziś Ultima Online. Tytułem ciekawostki warto wspomnieć, że Garriott już w październiku bieżącego roku znajdzie się na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.