„Ta podróż wymagała wszystkiego, co miałem”. Twórca mrocznego RPG akcji inspirowanego Baldur’s Gate wzruszającymi słowami przygotował graczy na premierę
RPG akcji Alaloth: Champions of the Four Kingdoms, Inspirowane takimi grami, jak Baldur’s Gate oraz Pillars of Eternity, opuści lada moment wczesny dostęp. Z tej okazji jego twórca wystosował do fanów osobistą, wzruszającą wiadomość.
Planowo dziś – choć twórcy mają drobny poślizg, więc pewnie w Polsce będzie już czwartek – po ponad dwóch latach spędzonych we wczesnym dostępie, RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms zadebiutuje na rynku w wersji 1.0. Opuszczenie Steam Early Access okazało się przełomowym momentem dla pracowników studia Gamera Interactive. Świadczy o tym wzruszająca wiadomość, jaką przekazał Alberto Belli, jego założyciel.
W opublikowanym na platformie firmy Valve komunikacie czytamy, że premiera pełnej wersji Alaloth: Champions of the Four Kingdoms wieńczy ważny rozdział nie tylko dla firmy, ale i dla owego dewelopera.
Ta podróż rozpoczęła się nie 7 lat temu, ale w latach 90., kiedy byłem dzieckiem, zafascynowanym D&D, spędzającym godziny w światach, które budowaliśmy za pomocą kości i wyobraźni. Te wczesne przygody, niekończące się mapy i postacie nabazgrane na skrawkach papieru, wszystko to jest w Alaloth, ożywione w sposób, jakiego wtedy nie mogłem sobie wyobrazić – brzmi fragment wiadomości.
Belli zdradził, że przez cały okres produkcji gry towarzyszyło mu wiele różnych, niekoniecznie pozytywnych emocji.
Podczas tworzenia tej gry doświadczyłem wszystkich emocji: wzlotów, upadków i chwil, które sprawiają, że jesteś tym, kim jesteś. Była strata i smutek, niesamowite szczęście i jedne z najtrudniejszych wyzwań, z jakimi przyszło mi się zmierzyć. Ta podróż wymagała czegoś więcej niż tylko umiejętności rozwoju, wymagała wszystkiego, co miałem.
Twórca dodał, że ostatnie miesiące dzielił pomiędzy wychowaniem swojego nowonarodzonego dziecka, a przygotowaniem wersji 1.0 Alaloth: Champions of the Four Kingdoms.
Dla mnie osobiście ta chwila nie może być bardziej doniosła. Dwa miesiące temu zostałem ojcem, witając w swoim życiu nowe dziecko. Tak więc jestem tutaj, w wieku 45 lat, pracując późnymi nocami i wczesnymi porankami na ostatnim etapie produkcji gry, którą żyłem i oddychałem przez lata, po 24 latach w branży, którą nadal kocham, pomimo gó*na, z którym musieliśmy sobie poradzić po drodze – tłumaczył dalej.
Belli zapewnił jednak fanów, że wyjście Alaloth ze Steam Early Access nie oznacza końca prac nad owym RPG. Deweloper obiecał, że produkcja wciąż będzie rozwijana, a ewentualne usterki naprawiane.
Alaloth: Champions of the Four Kingdoms – szczegóły i odbiór
Tym, którzy nie śledzili informacji na temat Alaloth, przypomnijmy, że to RPG inspirowane takimi grami, jak Baldur’s Gate oraz Pillars of Eternity, zabierające graczy do rozległego świata zamieszkanego przez cztery rasy – ludzi, elfów, krasnoludów oraz orków. Wybierając jedną z nich, przemierzamy fantastyczną krainę, spotykając na swojej drodze wielu potencjalnych towarzyszy i wchodząc w interakcje z całą masą frakcji. Podstawowym elementem gameplayu są walki. Swego czasu deweloperzy porównali Alaloth do izometrycznego soulslike’a.
Alaloth: Champions of the Four Kingdoms może się pochwalić na Steamie całkiem dobrym odbiorem. Spośród 1058 opinii wystawionych grze 74% to recenzje pozytywne.
RPG zostało wycenione na 119,99 zł. Produkcja nie oferuje języka polskiego.
Zachęcam również do zapoznania się z minimalnymi wymaganiami sprzętowymi Alaloth.
Alaloth: Champions of the Four Kingdoms – minimalne wymagania sprzętowe na PC
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit) lub nowszy
- Procesor: Intel Core i3 2100 lub AMD Phenom X2 550
- Pamięć RAM: 2 GB
- Karta graficzna: Nvidia GTX 770 lub AMD Radeon 7970
- DirectX: wersja 11
- Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni