Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2007, 18:15

Szwedzi z Paradox Interactive zapowiedzieli drugą odsłonę cyklu Penumbra

Znany jest już podtytuł drugiej odsłony cyklu Penumbra, który w wersji komercyjnej został zapoczątkowany w marcu. Gra będzie nosić nazwę Black Plague i zadebiutuje na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wydaniem programu zajmie się szwedzka firma Paradox Interactive.

Znany jest już podtytuł drugiej odsłony cyklu Penumbra, który w wersji komercyjnej został zapoczątkowany w marcu (wcześniej ukazało się darmowe tech-demo). Gra będzie nosić nazwę Black Plague i zadebiutuje na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wydaniem programu zajmie się szwedzka firma Paradox Interactive.

Szwedzi z Paradox Interactive zapowiedzieli drugą odsłonę cyklu Penumbra - ilustracja #1

W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie udzielić jakichkolwiek informacji dotyczących fabuły gry, gdyż odpowiedzialna za jej powstanie firma Frictional Games milczy na ten temat. Pewne jest jedynie to, że Penumbra: Black Plague – podobnie jak pamiętny pierwowzór – położy bardzo duży nacisk na wykorzystanie oddziaływań fizycznych. W świecie wykreowanym przez szwedzkie studio nie wystarczy kliknąć na drzwi, aby je otworzyć. Wrota trzeba najpierw przytrzymać, a potem pchnąć – jak w życiu. W zależności od wagi wirtualnego przedmiotu wymagane jest użycie odpowiedniej siły. Sami przyznacie, że to niecodzienne podejście do kwestii fizyki w dużej mierze świadczy o wyjątkowości tego programu.

Fani cyklu Penumbra muszą na razie zadowolić się jedynym opublikowanym przez studio Frictional Games obrazkiem. Więcej informacji o grze uzyskamy w późniejszym terminie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej