autor: Aleksander Kaczmarek
Szczegóły "przeplatanej" kooperacji w Resident Evil 6
Yoshiaki Hirabayashi, producent Resident Evil 6 wyjawił na łamach oficjalnego blogu PlayStation założenia systemu crossover, który stanowić ma kolejny ewolucyjny krok w rozwoju trybu kooperacji. Fani zapewnieni zostali także, że w porównaniu z wcześniejszą odsłoną serii ukończenie wszystkich kampanii w grze zajmie im ponad dwa razy więcej czasu.
- gatunek: gry akcji (TPP)
- producent: Capcom
- wydawca: Capcom
- polski dystrybutor: Cenega Poland
- premiera: październik 2012 r.
- platformy: Xbox 360, PlayStation 3, PC
Tryb sieciowej kooperacji ma być jednym z największych atutów gry Resident Evil 6. Deweloperzy z Capcomu chcą jednak pójść o krok dalej i zaproponować innowacyjne rozwiązanie. Dzięki systemowi crossover (przeplot) nie tylko można będzie zagrać z żywym kompanem, ale także w trakcie zabawy natknąć się na kontrolowanych przez inną parę graczy bohaterów z pozostałych kampanii.
Jak miałoby to wyglądać w praktyce? Grając w Resident Evil 6 postać kontrolowana przez gracza stale będzie miała towarzysza do pary (Leon Kennedy - Helena Harper, Jake Muller - Sherry Birkin, Chris Redfield - Piers Nivans). W trybie jednoosobowym jego poczynaniami pokieruje komputerowa sztuczna inteligencja, a w klasycznej kooperacji ktoś ze znajomych. Inny wariant to kompan dokooptowany losowo spośród aktywnych w danej chwili graczy. Na tym jednak nie koniec. W niektórych fragmentach rozgrywki fabuły poszczególnych kampanii będą się przeplatać, a co za tym idzie pojawią się związani z nimi bohaterowie. System crossover sprawi, że w takim momencie kooperacja z dwuosobowej przejdzie w czteroosobową, czyli z udziałem pary innych graczy. Rzecz jasna po zakończeniu danej sceny każdy z duetów pójdzie własną drogą.
„Kiedy dotrzesz do fragmentu, w którym pojawia się crossover, otrzymasz zapytanie, czy chcesz, aby w tym momencie dołączyli żywi gracze. Jeżeli wolisz grać samemu lub nie chcesz, by grał z tobą ktoś nieznajomy, możesz zostawić wszystko sztucznej inteligencji, a co za tym idzie będziesz ty i trzy postaci kontrolowane przez AI” – wyjaśnia Yoshiaki Hirabayashi, producent gry Resident Evil 6.
Deweloperzy z Capcomu mówią o swoim pomyśle jako o rozwinięciu mechaniki dwuwątkowych scenariuszy z Resident Evil 2. Poprzez system filtrów gracze określą też grupę (np. tylko znajomi z PlayStation Network), z której system crossover dobierać będzie partnerów do wspólnej gry.
Wyjaśniając na łamach oficjalnego blogu PlayStation zawiłości trybu kooperacji Yoshiaki Hirabayashi jeszcze raz ustosunkował się też do kwestii długości rozgrywki. Jego zdaniem, każda z trzech kampanii w Resident Evil 6 zajmie graczom 70-80% czasu, jaki poświęcili na ukończenie poprzedniej części cyklu. Łatwo więc wyliczyć, że gra powinna zapewnić przeszło dwa razy dłuższą zabawę, czyli około 30 godzin.
- Resident Evil 6 na E3 2012 - już graliśmy i szału nie ma
- Resident Evil 6 - czego oczekiwać od największego projektu Capcomu w historii
- Video Resident Evil 6 (PC) (X360) (PS3) - E3 2012
- Video Resident Evil 6 (PC) (X360) (PS3) - Captivate 2012