autor: Szymon Liebert
Szczegóły Cities XL ujawnione
Monte Cristo ujawniło szczegóły swojego najnowszego projektu, czyli Cities XL, zapowiadanej już ponad rok temu produkcji o budowaniu miast. Gra ma oferować tryby rozgrywki solowej oraz wieloosobowej. Autorzy szykują 25 różnych map przedstawiających zupełnie odmienne krajobrazy (skaliste kaniony, trawiaste wzgórza, ośnieżone góry) oraz około 500 budynków w różnych stylach architektonicznych.
Monte Cristo ujawniło szczegóły swojego najnowszego projektu, czyli Cities XL, zapowiadanej już ponad rok temu produkcji o budowaniu miast. Gra ma oferować tryby rozgrywki solowej oraz wieloosobowej. Autorzy szykują 25 różnych map przedstawiających zupełnie odmienne krajobrazy (skaliste kaniony, trawiaste wzgórza, ośnieżone góry) oraz około 500 budynków w różnych stylach architektonicznych.
Stworzymy miasta przypominające wyglądem prawdziwe miejscowości europejskie, amerykańskie i inne. Tytuł studia Monte Cristo to nie tylko strona wizualna, ale i rozbudowany system struktury mieszkańców. Zostaną oni podzieleni na cztery poziomy majątkowe i będą wymagać od nas zaspokajania kilku potrzeb (usługowych, środowiskowych, finansowych oraz komunikacyjnych), rozbitych na wiele pomniejszych kategorii (służby porządkowe, edukacja, wypoczynek, praca, ekologia, podatki, itd.).
Tylko od nas będzie zależało, na które segmenty rynku postawimy – rolnictwo, usługi, turystykę lub ciężki przemysł. Całość zostanie oparta na rozbudowanym, ale przystępnym systemie 12 surowców i elementów, np.: elektryczności, wodzie, paliwie, zarządzaniu odpadami. Pojawi się wiele rodzajów dróg, autostrad, lotnisk, portów. Dzięki specjalnym narzędziom wykreujemy dokładnie takie budynki i drogi, jakie zechcemy.
Oprócz rozgrywki solowej pojawią się elementy sieciowe, np. możliwość stworzenia własnego awatara oraz podejrzenia profilu na stronie. Autorzy przygotowują również element swojego dzieła wymagający opłacania miesięcznego abonamentu. Przede wszystkim, każda osoba otrzyma pięć miejsc na własne miasta na różnych planetach. Staną się one częścią wielkiego, sieciowego świata i wpłyną na jego oblicze pod wieloma względami (ekonomicznym, ale i np. ekologicznym, generując zanieczyszczenie środowiska).
W sieci będzie można wymieniać surowce z innymi graczami – wyspecjalizowane miasta zyskają więc na znaczeniu. Pracując z innymi osobami, otrzymamy też dostęp do specjalnych budynków (tzw. mega struktur), które zmienią oblicze estetyczne i ekonomiczne naszej własnej metropolii. Uczestnicy będą mogli zarządzać włościami z poziomu strony internetowej, gdzie pojawią się też ostrzeżenia i raporty.
Naturalnie będziemy mogli odwiedzić miasta innych uczestników zabawy, poznać ich gust i rozwiązania oraz po prostu porozmawiać. Twórcy zapowiadają sieciowe wydarzenia i imprezy, chociaż na razie nie znamy ich szczegółów. Podano również cenę abonamentu, najprawdopodobniej dotyczącego sieciowego aspektu gry. Przykładowo, za jeden miesiąc obecności w sieci zapłacimy 7 euro, czyli około 31 zł.