Świetna sprzedaż SUPERHOT. Wersja VR zarobiła więcej niż podstawka
Callum Underwood, były pracownik Oculusa, zdradził na Twitterze, że SUPERHOT VR sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy na PC oraz PlayStation 4, generując większy przychód niż podstawowa wersja gry.
Mnóstwo graczy niezbyt poważnie traktuje rynek VR. Trudno im się specjalnie dziwić. Weźmy na przykład pecety – według comiesięcznych ankiet przeprowadzonych wśród użytkowników Steama, w marcu urządzenia do wirtualnej rzeczywistości miało zaledwie 0,46% przebadanych. Nie zmienia to jednak faktu, że dzięki tej technologii wiele gier może rozwinąć skrzydła. Przykładem na to jest SUPERHOT VR, czyli specjalna wersja niezależnej polskiej gry akcji od studia SUPERHOT team. Jak zdradził na Twitterze Callum Underwood, były pracownik Oculus Publishing, który pomógł w stworzeniu tej edycji, rozeszła się ona na PC oraz PlayStation 4 w 800 tysiącach egzemplarzy i wygenerowała większy przychód niż oryginał.
SUPERHOT VR ukazało się na PC w grudniu 2016 roku. Osiem miesięcy później pojawiło się również na PlayStation 4. Tytuł zdobył szereg prestiżowych nagród, takich jak D.I.C.E. czy GDC Awards dla najlepszej gry przeznaczonej na urządzenia do wirtualnej rzeczywistości.
Pierwotna wersja SUPERHOT została stworzona w 2013 roku przez łódzkie studio SUPERHOT team na potrzeby konkursu 7DFPS. Trzy lata później światło dzienne ujrzało jej bardziej rozbudowane wydane, sfinansowane w dużej części przez graczy na Kickstarterze. Tytuł zdobył uznanie w oczach krytyków branżowych, przede wszystkim dzięki jednej interesującej mechanice – otóż czas w tytule płynie tylko wtedy, gdy postać się porusza. Dzięki temu SUPERHOT można klasyfikować nie tylko jako standardowy FPS, ale również grę logiczną. W trakcie zabawy musimy bowiem obserwować atakujących przeciwników i lecące w naszą stronę pociski bądź przedmioty. Ostrożność jest niezbędna, gdyż jedno trafienie wystarczy, by uśmiercić naszego protagonistę.