Survived By - zapowiedziano nową grę MMO od Digital Extremes oraz Human Head Studios
Firmy Digital Extremes oraz Human Head Studios zapowiedziały grę Survived By, MMORPG w stylu roguelike, działające w modelu free-to-play. Już można zapisywać się do testów wersji alfa, które odbędą się w tym roku.
Na horyzoncie pojawiła się kolejna gra MMORPG działająca w modelu free-to-play. Mowa o Survived By, owocu współpracy Digital Extremes, firmy znanej między innymi z darmowego, kooperacyjnego Warframe, oraz Human Head Studios, ekipy od takich klasyków jak Rune czy Prey z 2006 roku. Ich najnowsze dzieło ma nawiązywać do produkcji typu roguelike i przenieść graczy do świata fantasy, w którym na jednej mapie współpracować może nawet 100 graczy jednocześnie, a wszystko to w pixel-artowej grafice, przywodzącej na myśl chociażby niektóre odsłony cyklu The Legend of Zelda. Możemy ją podziwiać na pierwszym zwiastunie Survived By, dostępnym poniżej. Na razie w planach jest wyłącznie wersja tytułu na PC.
- owoc współpracy Digital Extremes oraz Human Head Studios;
- MMORPG/roguelike działający w modelu free-to-play;
- współpraca do 100 osób;
- rozbudowane opcje craftingu;
- pixel-artowa oprawa graficzna;
- platforma docelowa: PC;
- można się już zapisywać do zamkniętych testów alfa, które mają odbyć się jeszcze w tym roku.
W Survived By zadaniem graczy będzie zwalczenie zła, które zagraża Drzewu Świata i wszystkim jego mieszkańcom. Aby to zrobić, będą musieli wcielić się w jedną z kilku klas (na razie podano ich siedem – Alchemist, Harbinger, Infiltrator, Sentinel, Geomancer oraz Druid) i stanąć do walki z niebezpiecznymi, różnorodnymi bestiami i żywiołakami. Jednak w przeciwieństwie do większości przedstawicieli gatunku rogulike, śmierć w Survived By nie jest permanentna. No, przynajmniej nie do końca. Jeśli nasza misja zakończy się niepowodzeniem, przejmiemy kontrolę nad dziedzicem poprzedniego bohatera, tracąc przy okazji większość przedmiotów, lecz zachowując część doświadczenia, co pozwoli na ulepszenie początkowych statystyk nowej postaci i łatwiejszy start. System ten przywodzi odrobinę na myśl Rogue Legacy z 2013 roku.
Kluczem do skutecznego pokonywania przeciwników mają być trzy rzeczy. Pierwszą z nich jest crafting. Twórcy obiecują, że wytwarzanie przedmiotów będzie w Survived By bardzo rozbudowane i pozwoli na konstruowanie coraz potężniejszego wyposażenia i broni. Drugą jest odpowiednie przygotowanie. Każda klasa ma wymagać indywidualnego podejścia w doborze ekwipunku, a także właściwego użycia magii oraz umiejętności specjalnych nabywanych podczas awansów na kolejne poziomy doświadczenia. W końcu trzecią z nich jest współpraca. Dobra komunikacja między pozostałymi graczami ma okazać się nieocenionym ułatwieniem podczas przedzierania się przez hordy przeciwników.
Twórcy zaznaczyli, że chcą być jak najbardziej otwarci na graczy. Po premierze Survived By ma otrzymywać regularne poprawki opracowywane we współpracy ze społecznością. Gracze mają również w dużej mierze decydować, jakie elementy pojawią się w grze w przyszłości. Ponadto model free-to-play ma być tak bardzo sprawiedliwy, jak to tylko możliwe. Wszystkie przedmioty dostępne w grze będzie można bez problemu zakupić za walutę zdobytą podczas zabawy.
Oto jak na temat Survived By wypowiedział się Ryan Jackson, jej producent wykonawczy (via Blue’s News):
Podczas produkcji Survived By wyobrażaliśmy sobie grę, która miałaby w sobie wszystkie kluczowe elementy klasycznych produkcji, z którymi dorastaliśmy i pokochaliśmy, ale odpowiednio uwspółcześnione.
Więcej informacji na temat Survived By ma pojawić się jutro, podczas imprezy PAX West. Tymczasem już dziś można zapisać się do zamkniętych testów wersji alfa, które mają odbyć się jeszcze w tym roku. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.