Supreme Commander 2 na początku marca
Japoński koncern Square Enix ujawnił datę europejskiej premiery strategii czasu rzeczywistego Supreme Commander 2. Najnowsze dzieło studia deweloperskiego Gas Powered Games trafi na Stary Kontynent 5 marca w wersji na PC oraz 19 marca w odsłonie na konsolę Xbox 360. Amerykański debiut zaplanowany został odpowiednio na 2 i 16 marca.
Japoński koncern Square Enix ujawnił datę europejskiej premiery strategii czasu rzeczywistego Supreme Commander 2. Najnowsze dzieło studia deweloperskiego Gas Powered Games trafi na Stary Kontynent 5 marca w wersji na PC oraz 19 marca w odsłonie na Xboksa 360. Amerykański debiut zaplanowany został odpowiednio na 2 i 16 marca.
Akcję Supreme Commander 2 osadzono 25 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. W grze weźmiemy udział w kolejnej wojnie, rozpętanej po morderstwie prezydenta organizacji Colonial Defense Coalition – powołanej do życia przez frakcje United Earth Federation, Cybranie i zakon Illuminati.
Niezwykle istotny jest fakt, że Supreme Commander 2 zostanie znacznie uproszczony względem skomplikowanej części pierwszej. W grze zabraknie dla przykładu rozbudowanego modelu ekonomicznego, którego zastąpią rozwiązania typowe dla produkcji należących do gatunku RTS. Nie uświadczymy również w jej przypadku narzędzi edycyjnych, umożliwiających scenie moderskiej projektowanie wyszukanych modów i dodatków. Tytuł będzie za to oferować pełną integrację ze Steamem.
Niejako w zamian, producenci z Gas Powered Games obiecują dopracowanie strony fabularnej gry, która w przypadku „jedynki” nie spełniła oczekiwań. Obiecują, że w kontynuacji kampania dla pojedynczego gracza będzie rozbudowana. Zaskoczy nas również wciągającą historią, z którą zapoznamy się za sprawą dopracowanych scen przerywnikowych. W ich trakcie będzie nam również dane nawiązać kontakty z postaciami o wyrazistych portretach psychologicznych. W czasie rozgrywki otrzymamy okazję wysłania w bój wielu nowych jednostek – część z nich opisaliśmy w jednej z naszych wiadomości.
Gas Powered Games sporo czasu spędziło również na optymalizacji silnika graficznego znanego jeszcze z pierwszego Supreme Commander. Zaowocowało to nie tylko możliwością implementacji lepszych efektów graficznych oraz wysokiej jakości tekstur, ale również pozwoliło utrzymać w ryzach wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry. Większość ulepszeń zostanie także zaimplementowana w wersji na Xboksa 360.