autor: Marcin Skierski
SUPERHOT - polski FPS ufundowany na Kickstarterze w 24 godziny
Kickstarterowa zbiórka pieniędzy na produkcję polskiej gry SUPERHOT cieszy się niemałym zainteresowaniem. Łódzkie studio SUPERHOT Team w niecałe 24 godziny zebrało kwotę 100 tysięcy dolarów wymaganą do stworzenia komercyjnej wersji tej niezwykle oryginalnej produkcji, której darmowy prototyp jest dostępny w sieci od ubiegłego roku.
Niecałej doby potrzebowało łódzkie studio SUPERHOT Team na zebranie za pośrednictwem serwisu Kickstarter kwoty 100 tysięcy dolarów potrzebnej do stworzenia komercyjnej wersji gry SUPERHOT. Wczoraj wystartowała zbiórka pieniędzy, a dzisiaj twórcy mogą już cieszyć się z osiągniętego celu. To chyba najbardziej spektakularny sukces polskiego projektu na Kickstarterze. Do końca akcji pozostało jeszcze 30 dni, więc deweloper wyznaczył kolejne progi finansowe, których osiągnięcie spowoduje ulepszenie gry. Po zgromadzeniu 120 tysięcy dolarów studio zadeklarowało się stworzyć lepsze animacje postaci. Przekroczenie granicy 150 tysięcy dolarów poskutkuje dodaniem trybu Speedrun, w którym poszczególne poziomy będziemy przechodzić na czas i rywalizować z innymi na liście rankingowej. Z kolei po zebraniu 200 tysięcy dolarów zaimplementowany zostanie Replay Mode, pozwalający zapisywać w czasie rzeczywistym powtórki najbardziej efektownych akcji. Ewentualne kolejne progi finansowe zostaną ujawnione z czasem.
Twórcy dziękują za okazane wsparcie i jeśli chcecie ich jeszcze wesprzeć, wciąż możecie to zrobić w serwisie Kickstarter. Wpłacać można kwoty od jednego dolara wzwyż, a za 14 dolarów zapewniacie sobie dostęp do cyfrowej wersji gry SUPERHOT, gdy tylko zostanie wydana. Większe dotacje niosą ze sobą coraz bardziej atrakcyjne nagrody. Przykładowo po wpłaceniu 40 dolarów otrzymacie cyfrowy album z grafikami i soundtrack, wcześniejszy dostęp do bety, a Wasze nazwisko trafi do napisów końcowych. Szczegóły na temat innych nagród znajdziecie oczywiście na Kickstarterze.
SUPERHOT to pierwszoosobowa strzelanina, w której czas płynie tylko wtedy, gdy ruszamy się postacią. Niezwykle oryginalny pomysł został po raz pierwszy zaprezentowany w prototypowej grze o tym samym tytule, która cały czas jest dostępna za darmo na oficjalnej stronie internetowej. Projekt powstał w sierpniu 2013 roku, a jego komercyjna wersja zostanie wzbogacona m.in. o pełnoprawną kampanię dla jednego gracza, fabułę, usprawnioną grafikę oraz więcej broni, poziomów i rodzajów przeciwników.