autor: Marcin Skierski
SUPERHOT - oryginalna strzelanina polskich twórców na Kickstarterze
W serwisie Kickstarter wystartowała zbiórka pieniędzy na produkcję komercyjnej wersji gry SUPERHOT. Jest to polska strzelanina FPP z bardzo oryginalnym pomysłem na rozgrywkę polegającym na tym, że czas płynie tylko wtedy, gdy ruszamy się postacią. Prototyp tego tytułu jest dostępny od wielu miesięcy zupełnie za darmo.
Polski zespół SUPERHOT Team rozpoczął w serwisie Kickstarter zbiórkę pieniędzy na produkcję gry SUPERHOT. Jest to komercyjna wersja prototypowej strzelaniny wydanej w ubiegłym roku, która z miejsca zyskała sobie duże uznanie wśród graczy oryginalnym pomysłem na rozgrywkę. Sprzedawana za pieniądze gra będzie oczywiście znacznie bardziej rozbudowana od swojego pierwowzoru. Ambitni twórcy do zrealizowania wszystkich pomysłów potrzebują 100 tysięcy dolarów. Do tej pory zgromadzili na Kickstarterze ponad 8 tysięcy dolarów, ale do końca akcji pozostało jeszcze 30 dni. Jeśli zbiórka zakończy się sukcesem i znacznie przekroczy wymagany próg finansowy, wówczas deweloper będzie mógł sobie pozwolić na jeszcze większe „usprawnienie swojego dzieła i pokrycie kosztów promocji gry na różnych imprezach branżowych na całym świecie”.
Podobnie jak pierwowzór, tak i komercyjna wersja SUPERHOT będzie pierwszoosobową strzelaniną, w której czas płynie tylko wtedy, gdy ruszamy się postacią. Ta niezwykle oryginalna mechanika rozgrywki spotkała się z niezwykle pozytywnym przyjęciem wśród graczy. W prototypowej grze początkowo poruszaliśmy się bez broni, a nawet po jej zdobyciu nie mieliśmy zbyt wiele amunicji, co wymuszało konieczność rozsądnego gospodarowania zasobami.
Komercyjna wersja SUPERHOT zaoferuje pełnoprawną kampanię dla jednego gracza z odpowiednio zrealizowaną fabułą, której szczegółów na razie nie znamy. Twórcy obiecują również usprawnić oprawę graficzną, zachowując jednak jej charakterystyczny, minimalistyczny styl. Dostaniemy jeszcze więcej broni, poziomów i rodzajów przeciwników, a oczy cieszyć będą efektowne eksplozje w zwolnionym tempie.
Deweloper potwierdził także wsparcie dla urządzenia Oculus Rift oraz nowy tryb Infinite, w którym na arenie zmierzymy się z kolejnymi falami wrogów, dopóki nie uda im się nas zabić. Więcej informacji zostanie ujawnionych wkrótce. Wpłacając minimum 14 dolarów na Kickstarterze, otrzymacie cyfrową wersję gry SUPERHOT na PC po jej oficjalnym debiucie. W tej chwili nie wiadomo, czy taka cena zostanie ustalona także po premierze. Gra ukaże się w bliżej nieokreślonym terminie na PC, Maca oraz Linuksa.
Pierwotna wersja SUPERHOT została stworzona w ciągu siedmiu dni w ramach konkursu 7 Day First Person Shooter odbywającego się w sierpniu 2013 roku. Kilkuosobowy łódzki zespół deweloperski, z Piotrem Iwanickim na czele, opublikował prototyp niedługo później na oficjalnej stronie internetowej. Tytuł błyskawicznie zyskał poparcie graczy w usłudze Steam Greenlight.