autor: Aleksander Kaczmarek
Sukces marketingowców Assassin's Creed II
Spece od marketingu produktów koncernu Ubisoft mają powody do zadowolenia. Wydawca dba nie tylko o jakość swoich gier, ale także o ich odpowiednią reklamę. Pomysłowość marketingowców odpowiedzialnych za promocję Assassin's Creed II uhonorowana została podczas tegorocznej konferencji MI6 w San Francisco aż siedmioma złotymi nagrodami.
Spece od marketingu produktów koncernu Ubisoft mają powody do zadowolenia. Wydawca dba nie tylko o jakość swoich gier, ale także o ich odpowiednią reklamę. Pomysłowość marketingowców odpowiedzialnych za promocję Assassin's Creed II uhonorowana została podczas tegorocznej konferencji MI6 w San Francisco aż siedmioma złotymi nagrodami.
Branża gier wideo jest na tyle szeroka, że jej poszczególne składowe mają często własne konferencje i nagrody. O ile producenci gier spotykają się co roku na Game Developers Conference czy D.I.C.E., o tyle dla środowiska marketingowców okazją do dyskusji w szerszym gronie jest mityng MI6 w San Francisco. Tam też nagradzane są najlepsze i najciekawsze projekty związane z reklamą gier.
W tym roku w blasku chwały z konferencji wyjechali członkowie ekipy odpowiedzialnej za promocję Assassin's Creed II. Ich praca uhonorowana została siedmioma złotymi nagrodami, w tym za najlepszą telewizyjną i drukowaną kampanię reklamową. Podobnie jak milionom graczy na całym świecie, jurorom przypadły do gustu także seria nawiązujących klimatem do gry krótkich filmów – Assassin's Creed II: Lineage oraz tematyczna strona w serwisie Twitter.
Ogółem organizatorzy MI6 przyznali wyróżnienia w 42 kategoriach działań marketingowych. Niektóre wydają się oczywiste, jak chociażby najlepsza reklama telewizyjna (AC2) czy najatrakcyjniejsza strona oficjalna gry (BioShock 2). Inne są bardziej kontrowersyjne, by wymienić nagrodę za najciekawszy, niezrealizowany projekt reklamowy (Dante's Inferno: Circle of Lust).
Wśród tytułów gier wyróżnionych za działania promocyjne najczęściej pojawiają się ubiegłoroczne hity: Assassin's Creed II, Call of Duty: Modern Warfare 2 czy Batman: Arkham Asylum. Z jednej strony obrazuje to skuteczność marketingu, z drugiej odpowiada wielkości nakładów poniesionych przez wydawców na odpowiednią reklamę. Giganci rynku jak Electronic Arts czy Ubisoft nie szczędzą pieniędzy na promocję gier, z którymi wiążą największe nadzieje i póki co ta strategia doskonale się sprawdza.
Nas cieszy „polski akcent” na tegorocznej konferencji MI6, czyli srebrna nagroda za najlepszą muzykę do trailera z gry, jaką zdobył Call of Juarez: Więzy Krwi – Oh Mama. Widać, że wrocławska firma Techland korzysta na współpracy z Ubisoftem także w dziedzinie marketingu.