Sukces Kickstartera zręcznościowego RPG Cryamore umożliwi powstanie wersji konsolowych
Kickstarter zręcznościowego RPG Cryamore zakończył się wielkim sukcesem. Autorom udało się zebrać czterokrotnie większą sumę niż wymagane minimum, dzięki czemu gra ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U oraz na urządzenia mobilne.
Lista dużych Kickstarterowych sukcesów wydłużyła się o kolejną produkcję. Jest nią zmierzające na PC zręcznościowe RPG Cryamore. Jego autorzy prosili o 60 tysięcy dolarów. W ciągu miesiąca udało im się zebrać ponad cztery razy większą sumę i akcja ostatecznie zakończyła się na kwocie 242 tys. dolarów. Tak znaczne przekroczenie celu minimalnego umożliwi rozbudowanie gry o nowe opcje i lokacje, jak również wyprodukowanie wersji na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U oraz na urządzenia mobilne oparte na systemach iOS i Android.
Akcja gry toczyć się będzie na wyspach Noka. Zamieszkujący je ludzie przez stulecia opierali rozwój własnej cywilizacji na silnikach parowych. Uległo to zmianie wraz z odkryciem tytułowego minerału cryamore. Oferował on znacznie większy potencjał energetyczny i był w stanie nie tylko napędzać maszyny, ale również zwiększać potencjał żywych istot. W rezultacie minerał w szybkim czasie zastąpił technologię parową. Niestety, jego wykorzystanie na szeroką skalę spowodowało zaburzenie równowagi świata i sprowadziło na wyspy tajemnicze potwory pożerające zasoby naturalne, w tym samo cryamore. Gracze wcielą się w młodą badaczkę imieniem Esmyrelda Maximus, która otrzymuje od burmistrza swojej wioski zadanie znalezienia alternatywnych źródeł pozyskiwania minerału.
Cryamore czerpie inspiracje z konsolowych klasyków pokroju serii Secret of Mana oraz wczesnych odsłon cyklu Legend of Zelda. System walki rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym i oparty zostanie głównie na zręczności samego gracza. Podczas starć wykorzystamy zarówno tradycyjne uzbrojenie, w tym miecze, topory, dzidy i kusze, jak i umiejętności magiczne. Dostępne moce podzielone będą na dziewięć kategorii – ognia, wody , ziemi, wiatru, elektryczności, cienia, przestrzeni, czasu oraz jednego dodatkowego, nieujawnionego jeszcze elementu. Ze zdolności tych zrobimy użytek nie tylko w trakcie bitew, ale również podczas eksploracji świata. Przykładowo, zagradzający nam drogę lodowy mur roztopimy podmuchem ognia.
Poza głównym wątkiem fabularnym gra zaoferuje również wiele zadań pobocznych. Wśród nich znajdzie się m.in. cała seria misji mających na celu przywrócenie osady do jej dawnej świetności. Ponadto wprowadzony zostanie tryb dobowy i zależnie od pory dnia niektóre sklepy będą zamknięte, a rzadkie potwory pojawią się tylko w określonych godzinach.
Premiera wersji pecetowej Cryamore planowana jest na marzec przyszłego roku. Natomiast pozostałe edycje ukażą się w późniejszym terminie.