Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Materiały promocyjne 21 czerwca 2024, 12:43

Podziel się pomysłem na zwiastun i zgarnij nagrody - zapraszamy do konkursu ASUS ROG My Script [aktualizacja - przedłużony termin nadsyłania zgłoszeń]

Zapraszamy do konkursu ASUS Republic of Gamers, w którym możecie stworzyć scenariusz zwiastuna wymarzonej gry i wygrać doładowania konta Steam oraz inne nagrody!

Źródło fot. ASUS
i

AKTUALIZACJA

Aby dać Wam więcej czasu na uwolnienie swojej kreatywności, zdecydowaliśmy się przedłużyć termin nadsyłania zgłoszeń - na podzielenie się swoim pomysłem na wymarzony zwiastun gry macie czas do 28 czerwca. W związku z tą zmianą dokonaliśmy również modyfikacji regulaminu konkursowego:

  1. wyłonienie zwycięzców nastąpi 04.07.2024,
  2. wydanie nagród nastąpi do 20.08.2024,
  3. regulamin konkursu będzie dostępny w newsie oraz siedzibie Organizatora Konkursu do 30.10.2024.

ROG My Trailer, w którym możecie stworzyć własny zwiastun i wygrać laptopa wartego prawie 20 tysięcy złotych, to nie jedyny konkurs, jaki przygotował dla Was Asus w ramach najnowszej edycji #ROG4Creators. Zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym z pomocą GRYOnline.pl drugim wyzwaniu - ROG My Script. Tym razem zadanie, jakie przed Wami stawiamy, wymaga pobudzenia wodzy fantazji i podzielenia się swoim pomysłem na wymarzony zwiastun gry, jaki mógłby powstać na laptopie ASUS ROG Zephyrus G16. Akceptujemy nie tylko suche teksty, ale również bardziej kreatywne zgłoszenia, których autorzy wykorzystują storyboardy (serie ilustracji przedstawiających w uproszczony sposób kolejne ujęcia scenariusza) oraz moodboardy (zbiór obrazów, cytatów, kodów i dowolnych innych elementów ułatwiających zobrazowanie konceptów czy nastrojów scen zapisanych w scenariuszu).

Ucz się od ekspertów

Więcej o tym, jak stworzyć doskonały zwiastun, dowiecie się ze strony internetowej #ROG4Creators, gdzie ambasadorzy akcji Tomek Wikliński (pracował przy materiałach do takich gier jak Dying Light czy Cyberpunk 2077) oraz Karol Sapiński (m.in. Dying Light, The Medium). przygotowali serię materiałów instruktażowych. Dzielą się w nich swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu montażu zwiastunów gier wideo oraz udzielają przydatnych wskazówek dla każdego, komu marzy się tworzenie profesjonalnych filmów tego typu. Materiały dotyczą całego procesu tworzenia zwiastunów, ale uzyskana wiedza może być przydatna również w przypadku tworzenia scenariusza, dlatego zachęcamy do zapoznania się z nimi.

Jak wziąć udział w konkursie ROG My Script?

  1. Przygotuj zgłoszenie do konkursu, zawierające pomysł na scenariusz wymarzonego zwiastuna gry, jaki mógłby powstać na laptopie ASUS ROG Zephyrus G16. Koncepcja scenariusza powinna zostać zaprezentowana w formie krótkiego opisu (do 2500 zzs). Może ono wykorzystywać storyboardy i moodboardy – do ich tworzenia dopuszczalne jest wykorzystywanie modeli SI. Obecność dodatkowych elementów lub ich brak nie wpływa jednak na uczestnictwo w konkursie, a jedynie pomaga jury w odbiorze nastroju uczestnika. Pamiętajcie - oceniamy przede wszystkim pomysł, a nie techniczną stronę zgłoszenia!
  2. Sprawdź Regulamin i upewnij się, że twoja praca konkursowa spełnia wszystkie wymogi konkursu (w tym nie zawiera więcej niż 2500 znaków ze spacjami oraz zawiera formułę „Udostępniam swój adres mailowy firmie Webedia Polska S.A., ul. Przybyszewskiego 56, 30-128 Kraków. Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Organizatora mojego adresu email w celu prawidłowego przeprowadzenia i organizacji Konkursu, w szczególności do przesyłania korespondencji związanej z Konkursem. Zostałem poinformowany, że mój adres email jako Uczestnika będzie przetwarzany przez okres trwania Konkursu, aż do ogłoszenia wyników Konkursu i wyłonienia zwycięzcy”);
  3. Swoją pracę wyślij na maila - [email protected] – z tytułem „Konkurs ROG My Script”. Pamiętaj, że email konkursowy nie może być większy niż 15MB.
  4. Na Wasze zgłoszenia czekamy do 28 czerwca! Ogłoszenie wyników nastąpi 4 lipca 2024 roku.

Nie czekajcie i dajcie sobie szansę na zgarnięcie fantastycznych nagród!

Przykładowe wykonanie zadania konkursowego

Jeśli zastanawiacie się, jak się za to zabrać lub po prostu potrzebujecie inspiracji, to poniżej znajdziecie przykładowe zgłoszenie konkursowe. Swoją wizję idealnego zwiastuna przygotował dla Was jeden z naszych autorów.

The Long Journey

Gra przygodowa o wspinaczce na kamiennego golema. Główny bohater jest wyposażony w miecz, który może powalić giganta jednym atakiem, ale musi zadać nim cios w głowę olbrzyma. W trakcie rozgrywki zmienia się sposób w jaki gracz musi pokonywać kolejne poziomy (m.in. wspinaczka, lot na drewnianych skrzydłach, lot balonem). Gra zawierać będzie uproszczony system walki z istotami zamieszkującymi powierzchnię i wnętrze golema.

Moodboard stworzony z pomocą AI. - Podziel się pomysłem na zwiastun i zgarnij nagrody - zapraszamy do konkursu ASUS ROG My Script [aktualizacja - przedłużony termin nadsyłania zgłoszeń] - wiadomość - 2024-06-25
Moodboard stworzony z pomocą AI.

Scena pierwsza

Przelot kamery ponad lasem zakończony widokiem na równiny. Na pierwszym planie widać postać uzbrojoną w miecz na plecach i torbę podróżną. W oddali znajduje się olbrzymi golem, głową sięgający wysoko ponad chmury. Potwór może być spowity w mgły, aby nadać bardziej tajemniczego wyrazu.

Scena druga

Kamera zbliża się do golema. Pojawiają się pierwsze postaci. Odbiorca powinien dostrzec, że potwór jest pokryty różnymi strukturami, na przykład domami oraz jaskiniami. Następnie kamera wykonuje szybki przelot po mieście, gdzie w krótkich spowolnionych ujęciach można usłyszeć rozmowy mieszkańców. Ostatnia z nich powinna toczyć się pomiędzy postacią z pierwszej sceny, a krasnoludem przed jaskinią. Na koniec zostaje ona przerwana, postacie zwracają głowy ku pieczarze, z której wychodzi potwór. Można dodać fragment zawierający system walki.

Scena trzecia

Ciągle przyspieszając tempo kamera przelatuje przez jaskinię. Zależnie od oczekiwanego efektu może być wypełniona potworami lub stalaktytami. W końcu kamera wylatuje z jaskini i porusza się wciąż do góry, wzdłuż ciała golema. Podczas przelotu pojawiają się postacie ubrane w drewniane skrzydła oraz gogle. Jedną z nich może być postać z początku trailera.

Scena czwarta

Kamera powoli zwalnia do momentu wejścia w warstwę chmur. Po jej przebiciu pojawia się rozgwieżdżone niebo. Obraz powinien powoli obracać się w kierunku poziomym. Dookoła panuje względna cisza do momentu, aż pojawi się przeciągły okrzyk. Wtedy zapalone zostają światła latarni, a gracz może dostrzec ludzi wpinających się w ciemności na szczyt. Jedna z nich powinna posiadać na plecach miecz.

Scena końcowa

Kamera powoli zbliża się do szczytu. W tle widać wielki księżyc. Na pierwszym planie pojawia się postać bohatera trzymającego wyciągnięty miecz, gotowy zadać cios. Gdy jednak podnosi go do góry następuje zaciemnienie. Słychać jest jedynie dźwięk ostrza uderzającego o skałę.

Nagrody w konkursie

W konkursie nagrodzone zostaną 3 najlepsze prace, a nagrody prezentują się następująco:

Miejsce 1. – Nagroda rzeczowa w postaci doładowania konta Steam o wartości 440 złotych oraz zestawu gadżetów ASUS ROG o wartości 500 zł

Miejsce 2. – Nagroda rzeczowa w postaci doładowania konta Steam o wartości 280 złotych oraz zestawu gadżetów ASUS ROG o wartości 500 zł

Miejsce 3. – Nagroda rzeczowa w postaci doładowania konta Steam o wartości 140 złotych oraz zestawu gadżetów ASUS ROG o wartości 500 zł

Wszystkie informacje na temat konkursu znajdziecie w Regulaminie!

Konkurs organizowany jest przez firmę ASUS we współpracy z Webedia Polska SA.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej