autor: Szymon Liebert
Studio Threewave zajmie się rozgrywką sieciową w Ghostbusters na Xboksa 360 i PS3
Dowiedzieliśmy się, że tryb sieciowy w nadchodzącej produkcji o słynnych łapaczach duchów w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostanie przygotowany przez firmę Threewave Software. Gra Ghostbusters: The Video Game jest tworzona przez studio Terminal Reality, które jak widać postanowiło skorzystać z pomocy i usług niezależnego dewelopera, na pewno dość doświadczonego w kwestii trybu multiplayer.
Dowiedzieliśmy się, że tryb sieciowy w nadchodzącej produkcji o słynnych łapaczach duchów w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostanie przygotowany przez firmę Threewave Software. Gra Ghostbusters: The Video Game jest tworzona przez studio Terminal Reality, które jak widać postanowiło skorzystać z pomocy i usług niezależnego dewelopera, na pewno dość doświadczonego w kwestii trybu multiplayer.
O sprawie poinformował Stephane Morichere-Matte, jeden z ważniejszych pracowników Threewave. Niestety, jak na razie nie poznaliśmy żadnych szczegółów dotyczących tego jak miałaby wyglądać rozgrywka sieciowa w którejkolwiek wersji programu (zapowiadanego na kilka platform, w tym pecety). Wydaje się, że oprócz standardowej rywalizacji, w grę wchodziłaby między innymi możliwość przejścia kampanii w trybie kooperacji, co na pewno bardzo urozmaiciłoby zabawę. Podobno więcej informacji otrzymamy już niedługo ze strony wydawcy, czyli firmy Atari.
Threewave Software to kanadyjski deweloper założony już w 1994 roku. Najbardziej znanym dziełem tej załogi jest jeden z pionierskich modów do Quake’a, znany jako Threewave CTF. Ekipa w przeszłości podejmowała się różnych zleceń dla wielu wydawców i producentów (Activision, Electronic Arts, Valve, LucasArts), a na swoim koncie ma prace głównie przy sieciowych modułach i mapach do takich tytułów jak: Soldier of Fortune 2, Return to Castle Wolfenstein, Doom III: Resurrection of Evil, Turok oraz Army of Two. Wydaje się więc, że o poziom zabawy w sieci konsolowi miłośnicy Ghostbusters obawiać się nie muszą.
Sama gra ma pojawić się na świecie już 16 czerwca tego roku, czyli w 25 rocznicę powstania pierwszego kinowego obrazu o Pogromcach Duchów. W Europie tytuł będzie dostępny 3 dni później, bo 19 czerwca. Jak na razie nie wiemy, czy któryś z dystrybutorów zajmie się sprowadzeniem produktu do Polski, ale można mniemać, że popularność marki zadecyduje o takiej decyzji.
Wspomniany deweloper Terminal Reality zajmuje się edycją Ghostbusters: The Video Game na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3. Inne wersje (Wii, DS, PlayStation 2) tworzy natomiast Red Fly Studios. Historia powstawania gry jest niezwykle bogata – w zeszłym roku straciła ona bowiem wydawcę, jednak na szczęście sprawą zainteresowała się firma Atari.