Studio Stardock zapowiedziało RTS-a z imponującą skalą potyczek
Studio Stardock zapowiedziało pecetowego RTS-a Ashes of the Singularity. Projekt imponującą skalą potyczek. W grze bitwy toczone będą na powierzchniach całych planet, a w starciach będzie mogło wziąć udział nawet kilkadziesiąt tysięcy jednostek.
- Twórcy: Stardock
- Gatunek: RTS
- Platforma sprzętowa: PC
Przez ostatnie kilkanaście miesięcy często słyszeliśmy, że firma Stardock pracuje nad zestawem pecetowych strategii. W tym roku te projekty wreszcie zostały ujawnione. Wpierw zapowiedziano Offworld Trading Company tworzone przez studio Mohawk Games, potem Servo, którym zajmuje się zespół BonusXP, a teraz wydawca ujawnił trzeciego RTS-a zatytułowanego Ashes of the Singularity. Gra zmierza wyłącznie na pecety i zrobi pełen użytek z mocy współczesnych konfiguracji, dostarczając imponującą skalę starć. Autorzy obiecują, że podczas zabawy nie będziemy toczyli bitew, a zamiast tego rozgrywali całe wojny, podczas których na mapie będzie mogło znajdować się nawet kilkadziesiąt tysięcy jednostek i każda z nich wyposażona zostanie w odrębny moduł sztucznej inteligencji. Na razie twórcy nie są w stanie podać planowanej daty premiery.
Wszystkie starcia w Ashes of the Singularity rozgrywane będą na powierzchniach całych planet. Podczas zabawy zajmiemy się gromadzeniem metali oraz radioaktywnych izotopów oraz przejmowaniem kontroli nad obiektami generującymi energię. Te trzy surowce pozwolą na konstruowanie budynków, prowadzenie badań nad nowymi technologiami oraz tworzenie armii.
Planety podzielone zostaną na szereg regionów i każdy z nich posiadać ma jeden generator. Przejęcie nad nim kontroli odda nam we władanie całe przypisane do niego terytorium. Jednocześnie będziemy musieli zapewnić połączenie między wszystkimi zajętymi terenami a nasza bazą, gdyż tylko to pozwoli na gromadzenie surowców.
W Ashes of the Singularity każda jednostka będzie pełniła określoną rolę i próba pokonania wrogów poprzez rzucanie na ich pozycję całej armii rzadko skończy się zwycięstwem. Oczywiście, ręczne kontrolowanie kilku tysięcy maszyn byłoby niemożliwe, dlatego autorzy wprowadzą tworzone przez gracza tzw. meta-oddziały. Moduł SI każdego członka tej grupy ma być świadomy działań swoich towarzyszy i będzie z nimi współpracował. To sprawi, że użytkownik ma być w stanie przewidzieć jak zachowają się konkretne oddziały i na tej podstawie tworzyć konfiguracje ich członków. Wszystkim tym będziemy mogli bawić się zarówno samotnie, jak i w kilku trybach multiplayer.
Bardzo ciekawie prezentuje się warstwa fabularna gry. Akcja toczyć się będzie w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzka cywilizacja w niczym nie przypomina już dzisiejszej. Po wynalezieniu potężnej świadomej SI imieniem Haalee nasza rasa weszła w okres szalonego rozwoju technologicznego i po pewnym czasie porzuciła biologiczne ciała, przenosząc swoją świadomość do systemów elektronicznych. Jednocześnie odkryto substancję znaną jako computronium, umożliwiającą tworzenie maksymalnie efektywnych jednostek komputerowych. Szybko stała się ona najcenniejszym surowcem i główną walutą, gdyż jej właściciele byli tym bardziej inteligentni, im więcej jej posiadali. Jednocześnie pojawiła się także nowa rasa istot kompletnie sztucznych, będących potomkami świadomej sztucznej inteligencji.
Obie grupy przez długi czas żyły w pokoju. Gdy zabrakło niewykorzystanego computronium na Ziemi cywilizacji udało się rozszerzyć na inne planety, które zaczęto konwertować w tę cenną substancję. Niestety, choć ludzkość porzuciła biologiczne ciała, to nie udało jej się zostawić za sobą chciwości. Żądna nowych terytoriów zaczęła przeobrażać w computronium wszystkie napotkane światy, nawet te zamieszkane przez inteligentne istoty, które płaciły za to życiem. Haalee i pokrewne jej SI nie mogły dłużej tolerować tego barbarzyństwa i po raz pierwszy od stuleci wybucha wojna.