autor: Bartosz Świątek
Studio Naughty Dog szuka programisty z wiedzą o DX12 i GPU od Nvidii
Studio Naughty Dog poszukuje do prac nad The Last of Us: Part II programisty graficznego, który posiada wiedzę na temat interfejsów DirectX 12 oraz Vulkan, a także kart graficznych tworzonych przez firmy AMD i Nvidia.
Studio deweloperskie Naughty Dog - odpowiedzialne za takie hity, jak seria Uncharted czy The Last of Us - poszukuje programisty graficznego, który posiada wiedzę m.in. na temat API (Application Programming Interface - pol. interfejs programowania aplikacji) DirectX 12 i Vulkan, a także kart graficznych opracowanych zarówno przez firmę AMD, jak i Nvidia. Ogłoszenie pojawiło się na oficjalnej stronie firmy. Nowa osoba ma pracować przy The Last of Us: Part II.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że Naughty Dog jest wewnętrznym studiem Sony i od lat tworzy gry dostępne wyłącznie na konsolach Japończyków, a ani PlayStation 4, ani - o tyle, o ile nam wiadomo - PlayStation 5 nie mają nic wspólnego z DX12 oraz Nvidią (obydwa urządzenia zostały oparte o podzespoły firmy AMD). Czyżbyśmy mieli otrzymać pecetową wersję? Trudno powiedzieć - równie dobrze może to być jedynie ogólna wzmianka, której celem jest właściwe opisanie potencjalnego kandydata.
Przypominamy, że The Last of Us: Part II trafi na konsolę PS4 29 maja 2020 roku.