autor: Krzysztof Sobiepan
Studio BioWare tworzy nową markę. To nie RPG
Jak wynika z raportu firmy Electronic Arts, weterani przemysłu gier ze studia BioWare pracują nad zupełnie nowym tytułem. Ma to być przygodowa gra akcji, dostępna w 2018 roku.
W związku z zakończonym w grudniu okresem finansowym, Electronic Arts opublikowało raport, uwzględniający sukcesy firmy oraz jej przyszłe plany. W dostępnej transkrypcji zauważyć można dość ciekawą wypowiedź prezesa firmy – Andrew Wilsona. Oprócz zapewniania o dobrych wynikach gier FIFA 17, Battlefield 1 czy Titanfall 2, wspomina on bowiem o przyszłości studia BioWare. Wedle podanej informacji, kanadyjski deweloper ma dostarczyć na rynek zupełnie nową grę akcji, niebazującą na dotychczasowych markach.
Nowe IP (Intellectual Property), o którym plotki krążyły już wcześniej, ma być odskocznią od znanych schematów i prezentować niewidziane wcześniej mechaniki, historię, a także stworzone od podstaw uniwersum. W odpowiedzi na pytania inwestorów, Wilson wyjaśnił także, że gra nie będzie czystym tytułem RPG, lecz produkcją z gatunku przygodowych gier akcji. Fani nadal będą jednak mogli liczyć na głęboką historię i dobrze zarysowane postaci, z których deweloper jest znany.
Na temat całej sprawy wypowiedział się także wiceprezes BioWare - Aaryn Flynn. We wpisie na oficjalnym blogu zaznacza, że prace nad grą i jej światem trwały w tajemnicy od 2012 roku. Najpewniej mamy więc do czynienia z kolejną „wielką marką” studia, a nie pojedynczą grą. Twórca napomknął też o „łączeniu graczy” i „grze z przyjaciółmi” co mogłoby wskazywać na tytuł z dużym komponentem społecznym, być może kooperacyjnym lub bazującym na rywalizacyjnej rozgrywce przez Internet.
Kiedy gracze mogą spodziewać się kolejnego dziecka BioWare? Electronic Arts przygotowuje się na wydanie gry przed końcem roku fiskalnego 2017, czyli najpóźniej 31 marca 2018 roku. Zapewne zagości też ona na tegorocznych targach E3.
Kanadyjskie studio BioWare z siedzibą w Edmonton zostało założone w 1995 roku. Od początku swego istnienia dostarczało na rynek produkcje RPG, poczynając od izometrycznych Wrót Baldura czy Neverwinter Nights, przez pionierskie trzecioosobowe RPG jak Jade Empire lub Star Wars: Knights of the Old Republic, aż po żyjące po dziś dzień serie Dragon Age i Mass Effect. Wykształciło rozpoznawalny styl tworzenia gier, którego kluczową częścią są bogate interakcje głównego bohatera ze swoimi kompanami. Co ciekawe, deweloper jako jeden z pierwszych zaczął używać popularnego dziś „koła dialogowego” do prowadzenia rozmów w świecie gry.