autor: Radosław Grabowski
Strike Force: Red Cell wcześniej, niż zapowiadano
Strike Force to nazwa doskonale znana miłośnikom Unreal Tournament 2004, bowiem odnosi się do jednej z bardziej popularnych modyfikacji owej pozycji. Dobra passa SF skłoniła programistów z Vision Studios do rozpoczęcia prac nad Strike Force: Red Cell, czyli samodzielną grą dla komputerów osobistych klasy PC i konsol Xbox 360.
Strike Force to nazwa doskonale znana miłośnikom Unreal Tournament 2004, bowiem odnosi się do jednej z bardziej popularnych modyfikacji owej pozycji. Dobra passa SF skłoniła programistów z Vision Studios do rozpoczęcia prac nad Strike Force: Red Cell, czyli samodzielną grą dla komputerów osobistych klasy PC i konsol Xbox 360.
Niespełna sześć miesięcy temu informowaliśmy, że gotowy produkt ujrzy światło dzienne dopiero w roku 2007. Jednak dzięki podpisanej właśnie umowie z nowopowstałą firmą Graffiti Entertainment komercyjna premiera omawianego tytułu nastąpi znacznie szybciej. Według najnowszych danych, rynkowego debiutu pełnej wersji w Stanach Zjednoczonych powinniśmy spodziewać się jeszcze przed tegorocznymi Świętami Bożego Narodzenia.
Na tapecie znajdzie się ponownie temat wojny z terroryzmem, którą toczyć będziemy z perspektywy pierwszej osoby. Dołączymy do specjalnego oddziału, stworzonego z członków amerykańskiej jednostki Delta Force, brytyjskiej SAS, niemieckiej GSG 9 etc. Trafimy zatem do zaiste elitarnego towarzystwa, trudniącego się na co dzień szybkim i efektywnym zwalczaniem zagrożenia ze strony rozmaitych wichrzycieli. Skuteczność zapewni nam dwanaście rodzajów autentycznej broni palnej.
Kampania, przeznaczona dla pojedynczego użytkownika, składać się ma z ośmiu rozbudowanych scenariuszy, połączonych w zgrabną całość warstwą fabularną. Natomiast w trybie zabawy wieloosobowej, oferującym cztery różne warianty rozgrywki, zbadamy aż dwanaście obszernych map. W wirtualnej rzeczywistości będziemy mogli pokierować jedną z piętnastu odmiennych postaci – zostanie udostępnionych pięć specjalności, z których każda ma być podzielona na trzy typy. Całości dopełni wysokiej jakości Sztuczna Inteligencja oraz silnik graficzny Reality Engine ze stajni Artifical Studios, zastosowany również w Monster Madness.