Street Fighter V powstaje na silniku Unreal Engine 4
Studio Capcom zawarło porozumienie z firmą Epic Games, dzięki któremu w nadchodzącej produkcji Japończyków, Street Fighter V, zostanie wykorzystany silnik Unreal Engine 4.
Od 5 grudnia, kiedy to do sieci wyciekł zwiastun Street Fighter V, informacji na temat kolejnej odsłony kultowej serii bijatyk było jak na lekarstwo. Wszystko wskazuje jednak na to, że przynajmniej o oprawę graficzną produkcji studia Capcom nie musimy się martwić – firma doszła z Epic Games do porozumienia, w ramach którego japoński zespół wykorzysta w swym nadchodzącym dziele silnik Unreal Engine 4.
Street Fighter V powstanie więc w oparciu o tą samą technologię, z której skorzysta siódma część konkurencyjnej serii bijatyk, Tekken. Jak zapewniają twórcy, wybór akurat tego silnika powodowany był chęcią przeniesienia cyklu w prawdziwie nową generację. „Aby tego dokonać, potrzebujemy najnowocześniejszych i najlepszych dostępnych narzędzi – dlatego sięgnęliśmy właśnie po Unreal Engine 4” - stwierdził przedstawiciel Capcomu, Bochan Kim. Taka Kawasaki, menadżer japońskiego oddziału Epic Games, nazwał za to możliwość współpracy przy tworzeniu nowego Street Fightera wielkim zaszczytem, zaznaczając jednak, że wie, iż wiążą się z tym także ogromne oczekiwania fanów: „Obecnie pomagamy zespołowi Capcomu w jak najlepszym wykorzystaniu możliwości naszego silnika”.
Niestety, o tym, jak sprawdzą się te zapowiedzi w praktyce przekonamy się, według wcześniejszych zapowiedzi, dopiero w 2018 roku. Gra trafi wyłącznie do posiadaczy PC oraz PlayStation 4. Jeżeli jednak wierzyć zapewnieniom deweloperów, czekanie umili nam powstający od 2010 roku Tekken X Street Fighter.
- Oficjalna strona internetowa serii Street Fighter
- Oficjalna strona internetowa firmy Capcom
- Oficjalna strona internetowa firmy Epic Games