autor: Kamil Zwijacz
Street Fighter V doczekał się pełnoprawnej kampanii fabularnej
Bijatyka Street Fighter V od firmy Capcom doczekała się w końcu aktualizacją z pełnoprawną kampanią fabularną, zatytułowaną A Shadow Falls. Ponadto udostępniono nowe areny i wojowników - Balroga oraz Ibuki.
Bijatyka Street Fighter V z lutego bieżącego roku doczekała się pełnoprawnego trybu fabularnego, nazwanego A Shadow Falls. Został on podzielony na pięć aktów i opowiada historię mającą miejsce pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w grach Street Fighter IV i Street Fighter III. Gracze muszą stoczyć ostateczną bitwę pomiędzy złą organizacją Shadaloo a World Warriors. Każda z dostępnych postaci ma oczywiście swój wkład w opowieść, więc warto będzie ukończyć kampanię wielokrotnie. Oprócz trybu fabularnego deweloperzy udostępnili jeszcze dwóch dodatkowych wojowników – Balroga, który po raz pierwszy pojawił się w Street Fighter II, oraz Ibuki (zadebiutowała w Street Fighter III: New Generation). Poza tym zabawę urozmaicają dwie nowe areny – Balrog’s Las Vegas oraz Karin’s Kanzuki Family Private Beach, a także trzy alternatywne wersje znanych już lokacji. Wszystko to uzupełniają jeszcze kolejne kostiumy dla wojowników, usprawnienia matchmakingu oraz wprowadzenie prawdziwej waluty do wewnętrznego sklepiku.
O ile bowiem kampania fabularna jest darmowa, tak za postacie, mapy i kostiumy należy zapłacić. Można tego dokonać przy użyciu Fighter Money lub prawdziwej waluty. Oficjalne ceny prezentujemy w poniższej tabelce.
Fighter Money | Prawdziwe pieniądze | |
Nowe postacie | 100 000 / za sztukę | 5,99 € / ok. 26 zł |
Nowe areny | 70 000 / za sztukę | 3,99 € / ok. 18 zł |
Alternatywne areny | 40 000 / za sztukę | 1,99 € / ok. 9 zł |
Kostiumy Story | 40 000 / za sztukę | 1,99 € / ok. 9 zł |
Kostiumy Premium (Battle i Summer) | - | 3,99 € / ok. 18 zł |
Street Fighter V zadebiutowało na konsoli PlayStation 4 oraz komputerach osobistych w połowie lutego bieżącego roku. Produkcja, choć oparta na podobnych zasadach, co ciesząca się dużym uznaniem czwórka, nie zdobyła tak wielu ciepłych opinii. Recenzenci i gracze narzekali przede wszystkim na ubogą zawartość premierową, co zaowocowało sprzedażą na poziomie 1,4 miliona egzemplarzy do końca marca. Wynik nie jest zły, ale wydawca zakładał, że w pierwszych tygodniach od momentu debiutu gra rozejdzie się w 2 milionach egzemplarzy.