Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 listopada 2012, 12:24

autor: Adrian Werner

Strategia Maia odniosła sukces na Kickstarterze dzięki pomocy innych deweloperów niezależnych

Inspirowanej serią Dungeon Keeper, obiecującej grze strategicznej Maia udało się osiągnąć sukces na Kickstaterze. Możliwe to było dzięki godnemu pochwały wsparciu innych deweloperów niezależnych.

Kickstarter projektu Maia wbrew obawom okazał się sporym sukcesem. - Strategia Maia odniosła sukces na Kickstarterze dzięki pomocy innych deweloperów niezależnych  - wiadomość - 2012-11-27
Kickstarter projektu Maia wbrew obawom okazał się sporym sukcesem.

Maia to bardzo obiecująca strategia, pełnymi garściami czerpiąca z dorobku nieistniejącego już studia Bullfrog, zwłaszcza z serii Dungeon Keeper. Simon Roth (autor gry) jakiś czas temu uruchomił Kickstartera w celu zebrania 100 tysięcy funtów potrzebnych do dokończenia produkcji. Przez dłuższy czas wydawało się, że akcja okaże się porażką. Stało się jednak inaczej. Kilkadziesiąt godzin przed zakończeniem zbiórki popularność projektu eksplodowała i obecnie licznik na stronie pokazuje już sumę 130 tys. funtów. Sukces ten udało się osiągnąć m.in. dzięki wsparciu innych deweloperów niezależnych.

Grupa twórców indie postanowiła pomóc Rothowi i zaoferowała swoje gry za darmo. Dzięki temu każdy, kto wspomoże projekt Maia sumą 56 funtów otrzyma w prezencie pełne wersje Project Zomboid, VVVVVV, Revenge of the Titans, Death Ray Manta oraz Battle Cave. Kolejną cegiełkę dołożył również Total Biscuit, publikując na swoim kanale Youtube filmik prezentujący, na czym polegać ma rozgrywka w Maia. Wszystkie te starania przyniosły doskonały efekt i w ciągu kilku dni Kickstarter został zasilony dodatkowymi 60 tys. funtów.

Maia to strategia, w której wcielimy się w zarządcę pozaziemskiej kolonii. Zlokalizowana ona zostanie na bardzo niegościnnej planecie, przez co większość budowli stawiać będziemy pod ziemią. Zadaniem gracza ma być rozwijanie społeczności i dbanie o zaspokajanie ich potrzeb, jak również obrona podwładnych przed lokalną fauną. O przebiegu rozgrywki decydować mają algorytmy analizujące nasze działania i symulujące ich wpływ na kolonię oraz jej mieszkańców. Wzorem Dungeon Keepera pojawi się tryb FPP, pozwalający na przespacerowanie się po mapie.

Maia powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Obecnie gra wciąż jest w fazie alpha, a pierwsza grywalna wersja wypuszczona zostanie w styczniu. Ukończony produkt ma trafić do sprzedaży latem przyszłego roku. Warto dodać, że w planach jest silne wspieranie projektu po premierze. Aktualizacje wprowadzające nowe elementy mają się pojawiać co miesiąc.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej