Stellaris - sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy
Studio Paradox Interactive poinformowało o rekordowej sprzedaży gry Stellaris. Potrzeba było zaledwie 24 godzin, by ta kosmiczna strategia rozeszła się w ponad 200 tysiącach egzemplarzy.
Wczorajsza premiera Stellaris – strategii 4X od studia Paradox Interactive – spotkała się z dość przychylnym przyjęciem ze strony recenzentów, aczkolwiek niektórzy narzekali na rzekomo zmarnowany potencjał produkcji. Wygląda jednak na to, że racja stoi po stronie krytyków zachwalających grę, o czym świadczy przytłaczająca liczba pozytywnych recenzji na Steamie (95% na 1700 w chwili pisania tekstu). Dobre wieści przyniósł też wpis na oficjalnej stronie gry. Twórcy poinformowali o sprzedaży ponad 200 tysięcy egzemplarzy Stellaris w ciągu 24 godzin. Pierwszego dnia około 68 tysięcy osób grało jednocześnie w nową produkcję Paradoksu. We wpisie jasno stwierdzono, że gra „pobiła każdy możliwy rekord”. Nie dziwi więc, że prezes studia, Fredrik Wester, wyraził spore zadowolenie z sukcesu tego – jak to określił – ryzykownego przedsięwzięcia („skok wiary”). Jednocześnie zapewnił, że zespół uważnie czyta opinie graczy i zgodnie z tradycją szykuje się na „lata ciągłych dodatków i ulepszeń w grze”.
Stellaris to strategia 4X od twórców serii Europa Universalis, studia Paradox Interactive. Tym razem wyruszamy na podbój kosmosu, kierując poczynaniami jednej z ras, losowo wygenerowanej bądź stworzonej od podstaw. Kolonizujemy planety i nawiązujemy kontakty z innymi frakcjami, eksplorując mniej lub bardziej rozległy wszechświat, a także wynajdujemy nowe technologie. Jako że wiele elementów – wliczając w to mapę, badania oraz zdarzenia losowe – nie jest ustalona z góry, każde podejście różni się znacząco od poprzedniego. Stellaris zadebiutowało 9 maja w dystrybucji cyfrowej, w kinowej polskiej wersji językowej.