Steel Battalion: Heavy Armor - data premiery i nowe filmiki
Firma Capcom poinformowała, że symulator mecha Steel Battalion: Heavy Armor zadebiutuje w lipcu tego roku. Z okazji ujawnienia daty premiery opublikowano również nowe filmiki i screeny.
Do Kinecta przylgnęła opinia urządzenia przeznaczonego głównie do produkcji casualowych. Jednym z tytułów mających to zmienić jest symulator mecha Steel Battalion: Heavy Armor. Firma Capcom opublikowała właśnie masę świeżych materiałów graficznych promujących ten projekt i poinformowała o dacie premiery. Gra trafi na półki amerykańskich sklepów 19 czerwca tego roku, a trzy dni później zawita do Europy.
Ujawnieniu daty premiery towarzyszyło wypuszczenie nowego zwiastuna, który koncentruje się na aspekcie fabularnym:
Powyższy filmik jest bez wątpienia bardzo klimatyczny, ale nie pokazuje żadnych fragmentów samej rozgrywki. Na szczęście przy okazji opublikowano również prawie pięciominutowy zapis jednej z misji, który pozwala zobaczyć jak gra prezentuje się w akcji:
Zastosowanie Kinecta nie tylko wzbogaci sterowanie, ale również ma pozwolić na wytworzenie więzi emocjonalnej z wirtualnymi postaciami. Capcom obiecuje, że w Steel Battalion: Heavy Armor kluczową rolę odegrają stosunki gracza z członkami batalionu, a kształt tych relacji wpłynie na wynik całej wojny.
Akcja gry toczyć się będzie w roku 2082, ponad 60 lat po tym, jak pożerające silikon mikroby zniszczyły wszystkie procesory, pozbawiając ludzkość dostępu do większości zdobyczy współczesnej techniki. Nie zniechęciło to jednak państw do prowadzenia wojen o surowce naturalne. Konflikty te przypominają zmagania z czasów II wojny światowej, z jedną ważną różnicą – do powszechnego użytku weszły potężne pionowe czołgi (Vertical Tank – w skrócie VT) i to w pilota jednej z tych maszyn wcieli się gracz.
Seria Steel Battalion rozpoczęła żywot na pierwszej generacji konsoli Xbox. Wydane na tę platformę odsłony korzystały z olbrzymiego kontrolera, wyposażonego w dwa joysticki i kilkadziesiąt przycisków. W przypadku Heavy Armor urządzenie to zostało zastąpione przez Kinecta. Będzie on służył do kontrolowania ruchów postaci w kokpicie. Natomiast tradycyjny pad wykorzystamy do poruszania maszyną oraz celowania i strzelania. Gra jest owocem współpracy firmy Capcom ze studiem From Software.
Rok 2012 zapowiada się niezwykle owocnie dla fanów mechów. W marcu na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 ukaże się Armored Core V, także autorstwa zespołu From Software. W jeszcze lepszej sytuacji są pecetowi fani wielkich robotów. Na komputery powróci bowiem uniwersum Battletech za sprawą symulatora MechWarrior Online oraz turowej gry wojennej MechWarrior Tactics. Ponadto trwają prace nad duchowym spadkobiercom cyklu MechAssault zatytułowanym Reign of Thunder. Spektakularnie zapowiada się również Hawken. Potencjał tego ostatniego projektu docenił niedawno funduszu venture capital FirstMake Capital, który wspomógł studio Adhesive Games sumą 10 milionów dolarów.