State of Decay nie doczeka się trybu multiplayer
Twórcy ciepło przyjętej gry State of Decay po dogłębnym przeanalizowaniu sytuacji ogłosili, że chociaż bardzo by tego chcieli, nie będą w stanie dodać do swojego dzieła jakiejkolwiek formy rozgrywki wieloosobowej. Najwcześniej możemy się jej spodziewać w kontynuacji tego tytułu.
Studio Undead Labs, twórcy odnoszącej sukcesy gry State of Decay z zombie apokalipsą w roli głównej, obwieściło na swoim forum dyskusyjnym, że nie będzie w stanie zaimplementować w tej produkcji kooperacyjnego trybu multiplayer. Przebudowanie od podstaw silnika - a tego wymagałoby dodanie rozgrywki wieloosobowej - zajęłoby co najmniej sześć miesięcy i sprawiłoby, że twórcy nie byliby w stanie wydawać w tym czasie żadnych DLC ani nawet patchy. Dlatego takiego trybu oczekiwać należy dopiero w kolejnej produkcji tego studia.
”Jak wielu z Was wie, pierwotnie mieliśmy w planach zawarcie w State of Decay kooperacyjnego trybu multiplayer” – pisze na forum dyskusyjnym studia Undead Labs jeden z deweloperów. – „W trakcie prac nad grą musieliśmy jednak wyciąć ten element. (…) Nie jest tajemnicą, że tytuł poradził sobie dobrze, mamy więc możliwość spełnić niektóre spośród swoich – i waszych – nadziei i wzbogacić tę produkcję. Wiemy, że tryb kooperacji to najbardziej oczekiwana nowość, dlatego chcieliśmy dołożyć starań, by mógł on zostać dodany już po premierze gry. Niestety, z obliczeń wynika, że pierwotne założenia, według których implementacja tego elementu miała zająć pół roku, były zbyt optymistyczne – dziś szacowalibyśmy ten czas na dziewięć miesięcy.”
Jednak długi czas pracy to nie jedyna przeszkoda, jaka stoi na drodze do zawarcia w State of Decay trybu multiplayer. Twórcy wskazują także, że całkowita przebudowa silnika gry, której wymagałoby to zadanie, byłaby dla małego studia, jakim jest Undead Labs, zadaniem tak pochłaniającym, że niemożliwe stałoby się w tym czasie zapewnienie jakiegokolwiek wsparcia dla tej produkcji, czy to poprzez wydawanie DLC, czy nawet wypuszczanie łatek i aktualizacji.
”Chcemy zobaczyć rozgrywkę wieloosobową w State of Decay tak samo mocno jak Wy, ale jej implementacja na tym silniku jest po prostu niewykonalna. Mogę Was jednak zapewnić, że jakakolwiek by nie była kontynuacja tej produkcji, tryb multiplayer będzie jej absolutną podstawą i sercem.”
Developer nie podzielił się żadnymi dodatkowymi informacjami na temat owej kontynuacji. Zapytany przez redaktora serwisu Eurogamer.net, zaprzeczył również, jakoby było to oficjalne ujawnienie jakiegokolwiek sequela. Nie od dziś wiemy jednak, że Undead Labs prowadzi rozmowy z wydawcą swoich gier, firmą Microsoft, na temat produkcji MMO osadzonej w tym samym świecie, tytułowanej roboczo Class4.