autor: Michał Markocki
Start Games for Windows Live - oficjalne zapowiedzi Microsoftu a rzeczywistość
Wczoraj, czyli 31 maja 2007 roku Microsoft wydał oficjalne oświadczenie prasowe na temat startu usługi Games for Windows Live. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje, dotyczące debiutu usługi, zgranego z premierą dwóch efektownych strzelanek. Była to równocześnie próba możliwości nowego systemu Windows Vista. Obok oficjalnych informacji niezbędny jest też komentarz odnoszący się do praktycznych aspektów owego debiutu.
Wczoraj, czyli 31 maja 2007 roku Microsoft wydał oficjalne oświadczenie prasowe na temat startu usługi Games for Windows Live. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje, dotyczące debiutu usługi, zgranego z premierą dwóch efektownych strzelanek. Była to równocześnie próba możliwości nowego systemu Windows Vista. Obok oficjalnych informacji niezbędny jest też komentarz odnoszący się do praktycznych aspektów owego debiutu.
Dwa dni wcześniej, 29 maja, miała miejsce premiera tytułu Shadowrun, efektownej strzelanki wydanej z myślą o systemie Windows Vista. Dzięki Games for Windows Live użytkownicy PC i użytkownicy Xbox 360 mogą zmierzyć się ze sobą w bezpośrednim starciu. W jednej bitwie może uczestniczyć maksymalnie 16 graczy, którzy mają do dyspozycji uzbrojenie archaiczne, współczesne i futurystyczne, a także inne narzędzia „masowej perswazji”.
Ponadto 31 maja odbyła się premiera Halo 2, jednego z najbardziej oczekiwanych tytułów z gatunku FPS. Również ta gra jest dostępna w Games for Windows Live, a zdaniem Microsoftu dzięki systemowi Windows Vista, który uwypukla wszelkie zalety tej strzelanki, gracze doświadczą zupełnie nowej jakości rozrywki w trybie multiplayer.
Warto też dodać, że usługa Live dla pecetowców oferuje analogiczne opcje do usługi Live dla konsolowców, takie jak osobista identyfikacja online, możliwość łatwego znalezienia i szybkiego połączenia się z przyjaciółmi, czy zdobywanie achievements. Ponadto użytkownicy Visty otrzymują chat głosowy i obsługę serwerów dedykowanych w takim zakresie, jaki obowiązuje w darmowym Silver Membership w Xbox Live. Gold Membership natomiast daje dostęp do opcji: multiplayer achievements, dobieranie graczy ze względu na umiejętności, reputację i obszar oraz starcia międzyplatformowe.
Również klienci Xbox Live będą mogli korzystać z gamertags i friend lists w takim zakresie, w jakim są one zaimplemetowane w Windows Live, bez uiszczania dodatkowych opłat za to.
To tyle „oficjalnego słodzenia” na temat Games for Windows Live. A teraz pora na skonfrontowanie szumnych zapowiedzi panów i pań z Microsoftu z praktycznymi efektami.
Zgodnie z pierwszymi raportami gracze otrzymali na początek, jeśli nie wiadro, to przynajmniej kubełek zimnej wody na głowy. Shadowrun nie może połączyć się z usługą Live, a z kolei odpalaniu Halo 2 towarzyszy irytująca liczba zapytań. Zdecydowanie nie o takie wrażenia chodziło. Jednakże znając „specyfikę” oprogramowania spod znaku Microsoft takie problemy nie powinny być dla nikogo czymś niespodziewanym. Niestety...